گروه “نجباء” از گروه های مقاومت عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی این کشور بر گروه تروریستی داعش اعلام کرد: تنها راه پایان با اشغالگری، گزینه نظامی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای شبکه “سومریه نیوز”، این گروه مقاومت اعلام کرد: از این مناسبت بزرگ استفاده می کنیم تا […]

گروه “نجباء” از گروه های مقاومت عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی این کشور بر گروه تروریستی داعش اعلام کرد: تنها راه پایان با اشغالگری، گزینه نظامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای شبکه “سومریه نیوز”، این گروه مقاومت اعلام کرد: از این مناسبت بزرگ استفاده می کنیم تا بار دیگر موضع خود را در مخالفت با اشغالگری [کشورمان] بیان کنیم.

این گروه عراقی در این بیانیه نوشت: بر این باوریم که تنها راه و مفیدترین آن برای حل اشغالگری، گزینه نظامی است و به جز این گزینه، راه حل دیگری وجود ندارد.

در این بیانیه اعلام شد: اعلام باندهای تروریستی مرحله پیشرفته ای از طرح تخریب عراق بود که در جریان آن سازمان های بین المللی و داخلی آن را آماده کردند.

در بیانیه این گروه مقاومت آمده است: درحالی که مردم در آن دوران از حوادث دردناک رنج می بردند، نیروهای مقاومت اسلامی در قالب الحشد الشعبی را مشاهده کردند که در مقام پشتیبانی با ارتش عراق برآمدند که در رویارویی با تروریسم تک وتنها بود و این مسأله به عراقی ها امید بخشید و موجب شد، آنان تا تغییر معادلات ثابت قدم تر شوند.

گروه مقاومت نجبا اعلام کرد: مردم شریف عراق در آن لحظات سخت و دشوار ،کسانی را از یاد نخواهند برد که با آنان همواره بودند و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران و سران فرزانه آن به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

این بیانیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی از تأمین سلاح گرفته تا ارائه تجارب و توانمندی و حضور میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر مجاهدان در کنار شهید ابومهدی المهندس فرمانده الحشد الشعبی در قبال عراق فروگذار نکرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این گروه یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود. برخی عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند که نیروهای مسلح عراق هم اکنون به مبارزه با آنها ادامه می دهند.