سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حرکت به سمت بسترهای گفت‌وگوهای اجتماعی می‌تواند فرصت طرح بسیاری از انتقادات را در بستری صلح آمیز و آرام فراهم و بسیاری از آشوب‌های هیجانی را مدیریت و کنترل کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با […]

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حرکت به سمت بسترهای گفت‌وگوهای اجتماعی می‌تواند فرصت طرح بسیاری از انتقادات را در بستری صلح آمیز و آرام فراهم و بسیاری از آشوب‌های هیجانی را مدیریت و کنترل کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری بر حق اعتراض قانونی مردم و همچنین اصلاح برخی روندها در کشور نظیر گشت ارشاد با بیان اینکه «در اینکه اصلاح فرآیندها که می‌تواند به بهبود نتیجه منجر شود، هیچ مخالفتی وجود ندارد»، تاکید کرد: امروز حجاب به عنوان مهمترین مولفه‌ی فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد پذیرش اکثریت آحاد جامعه است و این پذیرش نیز درونی است و کسی در آن تردیدی ندارد.
وی ظهار کرد: امروز همه با اصلاح فرآیندها در حوزه عفاف و حجاب موافقند و ما فکر می‌کنیم هرچقدر نقش وظایف دستگاه‌های مختلف بر اساس مصوبه ۴۲۷ شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی بهتر اجرا شود بار کمتری بر دوش نیروی انتظامی گذاشته خواهد شد اما امروز نیروی انتظامی در حال انجام کم کاری بسیاری از دستگاه‌های مسئول است؛ درحالی که این مسئولیت‌ها متوجه دستگاه‌هایی است که در حوزه فرهنگی نقش جدی و مهمی دارند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع حجاب و عفاف یک موضوع کاملاً فرهنگی و اجتماعی است و همه دستگاه‌ها باید به سمت انجام مسئولیت‌های خود حرکت کنند؛ در این راستا اصلاح فرآیندها و تمرکز بر مسئولیت دستگاه‌هایی که مسئولیت آموزشی و ارتقای شاخص‌های نظام فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارند مورد تاکید همه است.
راستینه افزود: اگر کسی در راستای عدم التزام به قوانین مشخص جمهوری اسلامی حرکت کند و مرتکب جرمی نظیر کشف حجاب شود، طبیعتاً مجرم است اما معتقدیم که برخورد با این مجرم نیازمند قوانین مشخص و متناسب با حوزه‌های اجتماعی است؛ چنانچه در این راستا نیازمند یک بازنگری در ساختار قانون باشیم، طبیعتاً باید به آن سمت حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با کمک به اصلاح فرآیندها، همه دستگاه‌ها را در این راستا پاسخگو کند. مطالبه مجلس این است که همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.
این نماینده مجلس اظهار کرد: توسعه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، فراهم شدن بسترهای نقد و گفت وگو، حرکت به سمت بسترهای گفت‌وگوهای اجتماعی می‌تواند فرصت طرح بسیاری از انتقادات را در بستری صلح آمیز و آرام فراهم و بسیاری از آشوب‌های هیجانی را مدیریت و کنترل کند.