انجام بیش از 105 هزار ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در 4 ماهه ابتدای سال

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از افزایش ماموریتهای تصادفی اورژانس در ۴ ماه ابتدای سال نسبت به‌ مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانٍ، به نقل از روابط روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان. دکتر فرهاد حیدری گفت: در چهارماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۰۵ هزار و ۲۵۶ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند. که از مجموع آنها ۷۴ هزار و ۹۲۹ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۳۰ هزار و ۳۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار تصادفات در ماموریتهای اعزامی اورژانس نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۲۰۵ هزار و ۲۲ مورد در مناطق شهری و ۹ هزار و ۸۰۵ مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

حیدری ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در چهار ماه ابتدایی سال۱۴۰۲ بالگرد امدادی اورژانس ۱۹ بار به ماموریت اعزام شد و ۲۵ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری. ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.