نامه آیت‌الله رئیسی به سران ۵۰ کشور: اسرائیل را وادار به توقف جنایات در غزه کنید رئیس‌جمهور کشورمان در نامه‌ای به سران ۵۰ کشور جهان از جمله روسیه، چین، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کنیا و اردن خواستار هم‌صدایی و هماهنگی کشورهای آزاده مستقل در فشار آوردن به این رژیم از طرق مختلف اقتصادی و سیاسی […]

نامه آیت‌الله رئیسی به سران ۵۰ کشور:

اسرائیل را وادار به توقف جنایات در غزه کنید

رئیس‌جمهور کشورمان در نامه‌ای به سران ۵۰ کشور جهان از جمله روسیه، چین، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کنیا و اردن خواستار هم‌صدایی و هماهنگی کشورهای آزاده مستقل در فشار آوردن به این رژیم از طرق مختلف اقتصادی و سیاسی برای توقف جنایات در غزه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، رئیس‌جمهور اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به سران ۵۰ کشور جهان از جمله روسیه، چین، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کنیا و اردن خواستار هم‌صدایی و هماهنگی کشورهای آزاده مستقل در فشار آوردن به این رژیم برای توقف جنایات در غزه شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نامه خود به سران ۵۰ کشور جهان، ضمن اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۱۴ هزار نفر و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه طی بیش از ۴۰ روز گذشته، همچنین رویکرد برخی دولت‌های غربی در اعمال استانداردهای دوگانه و نادیده گرفتن عامدانه اصول انسانیت، اخلاق و حقوق اظهار کرد: انتظار از کشورهای آزادی‌خواه و مستقل، به‌ویژه کشورهای اسلامی این است که در عرصه‌های دیپلماتیک و اقتصادی، با رویکرد منسجم و واحد، ضمن فشار بر این رژیم اشغالگر، زمینه‌ساز توقف جنایات این رژیم در کشتار غیرنظامیان و پایان محاصره غزه شوند.

رئیس‌جمهور ایران در این نامه به همتایان خود با تاکید بر اینکه امروز روز آزمون الهی و انسانی همه دولت‌هاست، از کشورها خواسته است که با به‌کارگیری همه ابزارهای موجود برای فشار، از جمله توقف همکاری‌ها و ارتباطات تجاری و سیاسی با رژیم صهیونیستی، نقش برجسته‌تری در توقف این جنایات ایفا کنند.

پیش از این رئیس‌جمهور در اجلاس اضطراری ریاض، ۱۰ راهکار فوری برای حل بحران غزه به شرح زیر ارائه داد:

اولین و فوری‌ترین اقدام، توقف کشتار مردم غزه و پایان حملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌ها و مراکز امدادرسانی است؛ نباید اجازه داد که رژیم صهیونیستی و حامیان آن، با طرح مفاهیم انحرافی همچون «وقفه بشردوستانه» صرفاً به دنبال فرار از فشار افکار عمومی و ایجاد وقفه‌های تاکتیکی برای ارتکاب جنایات بیشتر باشند، باید همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش توقف فوری ماشین کشتار مردم فعال شود. ما کشورهای اسلامی باید بدانیم که اگر مقاومت مردم غزه و کرانه باختری در برابر تجاوزات و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها نبود، اگر مقاومت لبنان در مقابل اشغالگری و تجاوزات رژیم نبود، امروز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، درگیر چنین جنگی با صهیونیست‌ها بودند.

دوم، رفع کامل محاصره انسانی غزه و بازگشایی فوری و بدون قید و شرط گذرگاه رفح با همکاری برادران مصری برای امدادرسانی و ورود غذا و دارو به غزه؛ ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه باید مورد اتفاق سران محترم کشورهای اسلامی در این اجلاس قرار گیرد و برای عملیاتی کردن آن کمیته اجرایی تشکیل شود. عبور قطره چکانی کمک‌ها به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست. گذرگاه‌های منتهی به غزه باید باز شوند؛ اِعمال فشار آمریکا و غربی‌ها هیچ حجتی برای بستن مرزها نیست.

سوم، خروج فوری نظامی رژیم صهیونیستی از غزه. زمین و حکومت غزه متعلق به فلسطینیان و حاکمیت منتخب مردم فلسطین بوده و هست؛ نه گمارده‌هایی که تحت اشراف آمریکا و صهیونیسم عمل کنند. در اینجا لازم می‌دانم که همه کشورها از جمله کشورهای اسلامی برای توجه نکردن به هر گونه طرح آمریکایی-صهیونیستی با عنوان مشارکت در تأمین امنیت مرزی مناطق اشغالی و فلسطینی که نهایتاً کمک یا دفاع یا توجیه اشغالگری است، هوشیار باشند.

چهارم؛ قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی؛ در این راستا، تحریم تجاری علیه رژیم صهیونیستی به‌خصوص در حوزه انرژی باید در اولویت قرار گیرد، همچنین از جنبش‌های مردمی در تحریم کالاهای اسرائیلی حمایت و پشتیبانی شود.

پنجم، دولت‌های اسلامی باید ارتش رژیم متجاوز و اشغالگر را به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کنند.

ششم، تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایت‌کار صهیونیست و آمریکا با اولویت مقامات دست‌اندرکار در نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر.

هفتم، تأسیس یک صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه با تقبل کشورهای اسلامی در این اجلاس.

هشتم، اعزام کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین از کشورهای مختلف اسلامی.

نهم، نام‌گذاری روز جنایت صهیونیست‌ها و بمباران بیمارستان المعمدانی به عنوان روز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت.

دهمین اقدام این است که در صورت تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و تداوم مدیریت آمریکایی در این جنگ نابرابر، کشورهای اسلامی با تسلیح مردم فلسطین، آنها را در مبارزه با اشغالگرِ جنگ‌افروز، کمک کنند.