همگام با خادم الرضای شهیدمان، صدای کودکان مظلوم غزه باشیم به مناسبت سوم خرداد مراسم اختتامیه پویش هم صدا با کودکان غزه با شعار همگام با خادم الرضای شهیدمان، صدای کودکان غزه باشیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛به مناسبت سوم خرداد مراسم اختتامیه پویش عروج سپیدبالان بهشتی با شعار همگام با […]

همگام با خادم الرضای شهیدمان، صدای کودکان مظلوم غزه باشیم

به مناسبت سوم خرداد مراسم اختتامیه پویش هم صدا با کودکان غزه با شعار همگام با خادم الرضای شهیدمان، صدای کودکان غزه باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛به مناسبت سوم خرداد مراسم اختتامیه پویش عروج سپیدبالان بهشتی با شعار همگام با خادم الرضای شهیدمان، صدای کودکان غزه باشیم برگزار گردید.

به مناسبت «یوم النکبه» یا «روز نکبت»، روزی که حتی باگذشت ۷۶ سال از وقوع آن، نه‌تنها از ذهن مردم آزاده جهان و فلسطین لحظه‌ای پاک نشده، بلکه با آغاز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و ادامه آن به مدت بیش از هفت ماه، امروز بیش از پیش در حال تداعی در ذهن جهانیان است. ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنها است. سازمان ملل یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵ مه را روز نکبت نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند.


به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با انتشار پوستری در همین راستا برای کودکان و نوجوانان از پیش دبستانی تا مقطع راهنمایی دعوت کرد تا با پوشش لباس و گویش محلی و همچنین با یکی از زبان های بین المللی می توانند در ویدئویی حداکثر یک دقیقه ایی، احساسات خود را در حمایت از ملت‌ مظلوم فلسطین و یا تقبیح جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بیان نموده و فیلم خود را در فضای مجازی منتشر کنند.
این پویش در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ اردیبهشت ماه که بیش از هزار فیلم و ویدئو جمع آوری شده بود، توسط کارشناسان استان مورد بررسی و داوری قرار گرفت که ۱۴۵ اثر انتخاب و در بخش داوری نهایتا ۱۵ ویدئو به عنوان برگزیده در گروه سنی کودک و نوجوان معرفی شدند، در بخش داوری ملاک انتخاب آثار بر اساس چارچوب های شیوه نامه ایی که از قبل منتشر شده بود، که شامل پوشش کودکان و نوجوانان، زبان و گویش آن ها، مضامین محتوای جملات، تسلط کافی بر نحوه بیان آنها بوده است. اختتامیه برنامه روز پنجشنبه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در مرکز مجتمع سنندج با حضور مدیر کل استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان حمیدرضا گوهری و همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مدرس دانشگاه های کردستان علی اصغر حسینی، همکاران ستاد، مربیان مرکز فرهنگی هنری مجتمع، اعضاء منتخب به همراه خانواده هایشان از شهرهای استان برگزار شد. اعضاء منتخب بعد از خواندن آثارشان تندیس و جایزه های خود را از مسئولین و داوران دریافت نمودند.