اصفهان سرمایه‌گذاری برای همکاری‌های مشترک با مؤسسه رازی را پیگیری می‌کند استاندار اصفهان، با بیان این که مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، انباشتی از تجربیات، دانش، رویدادهای موفق و تاریخ‌ساز است، از پیگیری برای سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد فعالیت‌های مشترک با این مؤسسه خبر داد.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی […]

استاندار اصفهان، با بیان این که مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، انباشتی از تجربیات، دانش، رویدادهای موفق و تاریخ‌ساز است، از پیگیری برای سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد فعالیت‌های مشترک با این مؤسسه خبر داد.
  
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جریان بازدید از مؤسسه رازی در استان البرز و نشست با هیئت‌رئیسه و تنی چند از مدیران این مؤسسه که با همراهی سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی همراه بود، اظهار کرد: خدمات و کارنامه درخشان مؤسسه رازی در کشور، افتخارآمیز و سبب شکرگزاری است که چنین مؤسسه مهمی در کشور فعالیت می‌کند و هر فردی که از این مجموعه بازدید کند به آن خواهد بالید.

استاندار اصفهان گفت: مؤسسه رازی از مراکز فاخر کشور است و مقام معظم رهبری نیز به‌دفعات از این مجموعه یاد کرده و تأکید کرده‌اند که از مؤسسه رازی به‌واسطه فعالیت‌هایش قدردانی و تکریم شود و همین موضوع، بزرگ‌ترین افتخاری است که این مجموعه به آن نائل شده است.

وی ادامه داد: مؤسسه رازی، انباشتی از تجربیات، دانش، رویدادهای موفق و تاریخ‌ساز است و مسیر طی شده این مجموعه در پشتیبانی از کشور در بحران‌های مختلف در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طیور یا بیماری‌هایی که متوجه انسان است مانند همه‌گیری کووید ۱۹، این مؤسسه را متمایز کرده و جای قدردانی دارد.

مرتضوی، معرفی بخشی از فعالیت‌های متعدد مؤسسه رازی به گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی را لازم دانست و افزود: در جنگ ترکیبی که دشمن طی سال‌های اخیر علیه کشور ما شروع کرده، تلاش کرده مراکز مهم و گوهرهایی مانند مؤسسه رازی که در گوشه‌وکنار این سرزمین وجود دارند را از اذهان حذف کند و تصویری مغایر با موفقیت‌های ملی‌مان را نمایش دهد؛ درحالی‌که معرفی مؤسسه رازی و انعکاس تلاش و مجاهدت‌های هیئت‌علمی، محققان و کارکنان آن، در هویت‌بخشی و ایجاد امیدواری در فرزندان این سرزمین نسبت به آینده درخشان آن بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار اصفهان، هدف از این بازدید را بهره‌مندی از ظرفیت‌های مؤسسه رازی در استان اصفهان و گفت: باتوجه‌به امکانات و ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش منابع انسانی و وجود پژوهشگران باتجربه، ظرفیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی، همچنین وجود مجموعه‌های بزرگ تولیدی دام و طیور که بسیاری از آن‌ها در کشور رکورددار هستند، سرمایه‌گذاری برای ایجاد فعالیت‌های مشترک با مؤسسه رازی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: استان اصفهان از سال‌های قبل، به دنبال ایجاد و توسعه ارتباط با مؤسسه رازی بوده و باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود، اگر غیر از این اقدام کنیم، به بخشی از جامعه پژوهشگران استان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده ظلم کرده‌ایم.

مرتضوی تأکید کرد: بازدید صورت‌گرفته و استفاده از نظرات مشورتی تیم مدیریتی و محققان مؤسسه رازی، در ایجاد بستری مناسب برای بهره‌مندی از تولیدات این مؤسسه در استان اصفهان فراهم خواهد شد.

مؤسسه رازی نقشی بی‌بدیل در تحقق امنیت غذایی کشور به عهده دارد

سید مجتبی خیام نکویی نیز در این نشست گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تولید انواع واکسن‌های دام و طیور، نقشی بی‌بدیل در تولید محصولات پروتئینی، تأمین امنیت غذایی کشور، همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: سازمان تات، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی خاورمیانه، دارای ۲۱ مؤسسه، مرکز و پژوهشگاه ملی، ۳۴ مرکز استانی و در مجموعه ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در کشور است و مؤسسه رازی به لحاظ اهمیت و تنوع حوزه کاری، یکی از متفاوت‌ترین مؤسسات سازمان تات شمرده می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین تفاوت مؤسسه رازی با سایر مراکز و پژوهشگاه‌های سازمان تات، انجام فعالیت‌های تولیدی در کنار تحقیقات است و این پیوند مبارک، موجب شده است تا بسیاری از نیازهای کشور به واکسن‌های مختلف در این مجموعه تحقیق و تولید گردد.

خیام نکویی، مهم‌ترین رسالت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را کمک به تحقق امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: مؤسسه رازی با تولید انواع واکسن‌های دام و طیور، نقشی بی‌بدیل در تولید محصولات پروتئینی، تأمین امنیت غذایی کشور، همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد؛ لذا نقش فعالیت این مؤسسه در ارتقای سلامت جامعه، بسیار مهم و تأثیرگذار است.