مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: ترویج کتاب‌خوانی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری فارس،روح الله منوچهری با اشاره به وجود ۱۸ کتابخانه در زندان‌های فارس گفت: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از ناآگاهی مردم است.نشست مشترک کتابخانه‌های عمومی و دادگستری فارس به منظور بررسی راه‌های همکاری […]

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: ترویج کتاب‌خوانی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری فارس،روح الله منوچهری با اشاره به وجود ۱۸ کتابخانه در زندان‌های فارس گفت: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از ناآگاهی مردم است.
نشست مشترک کتابخانه‌های عمومی و دادگستری فارس به منظور بررسی راه‌های همکاری بیشتر در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست، گفت: در بحث مجازات‌های جایگزین دادگستری فارس حرف‌های خوبی برای گفتن دارد. در برخی از شهرستان‌های فارس احکام جایگزین برای ترویج مطالعه صورت گرفته است؛ این اقدام سبب می‌شود که فرد مجرم به جای حبس به ترویج آگاهی و دانایی در جامعه کمک کند.
وی به نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از ناآگاهی مردم است و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس با اشاره به وجود کتابخانه در ۱۸ زندان استان، عنوان کرد: ما در تمام زندان‌های استان کتابخانه داریم که به صورت مشارکتی در حال خدمت به زندانیان است و برنامه‌های ویژه‌ای برای زندانیان اجرا می‌شود.
نشست کتابخوان بند و جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه زندانیان قرار گرفته است.
منوچهری به آیین تقدیر از برگزیدگان در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در بین برگزیدگان هفته کتاب در سال جاری، افشین استوار، قاضی شهرستان خرامه که از احکام جایگزین برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده کرده بود، حضور داشت. امیداریم سال آینده قاضی برگزیده ملی هم از استان فارس داشته باشیم تا بقیه قضات هم ترغیب شوند و از احکام جایگزین در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها استفاده کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس به نشست کتابخوان قضات اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم قضات با شرکت در این برنامه کتاب‌های خوانده شده خود را برای علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند.
ارسلان اشرافی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس، هم با اشاره به تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌ها و دادگستری عنوان کرد: این تفاهم نامه به روسای دادگستری کل استان ارسال شده است. یکی از مواردی مهم این است که از ظرفیت دادگستری برای اعمال مجازات‌های جایگزین برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده شود.
وی ادامه داد: امیدواریم با تشکیل کارگروه تصمیمات خوبی برای اجرای مجازات‌های جایگزین گرفته شود و تدابیری اتخاد شود تا این مجازات‌های جایگزین به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده شود و قاضی‌هایی که این احکام را صادر می‌کنند تقدیر شوند.
عضویت رایگان کارکنان دادگستری در کتابخانه‌ها، ارسال مفاد تفاهم نامه به ادارات شهرستان‌ها، برگزاری دوماه یکبار جلسات کارگروه، تقدیر از صاحبین تالیفات در هفته کتاب، اطلاع رسانی مشترک، ابلاغ به قضات برای صدور احکام جایگزین و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط قضات از جمله مصوبات این نشست بود.