سیلی مقاومت فلسطین به نیروهای اشغالگر به گفته المیادین نیروهای مقاومت فلسطین (بامداد روز شنبه) در سه محور نوار غزه کمین کرده و تلفات سنگینی به خطوط دشمن وارد کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وبگاه شبکه خبری المیادین نوشته است که به گفته حماس مقاومت فلسطین (بامداد روز شنبه) حمله زمینی رژیم […]

سیلی مقاومت فلسطین به نیروهای اشغالگر

به گفته المیادین نیروهای مقاومت فلسطین (بامداد روز شنبه) در سه محور نوار غزه کمین کرده و تلفات سنگینی به خطوط دشمن وارد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وبگاه شبکه خبری المیادین نوشته است که به گفته حماس مقاومت فلسطین (بامداد روز شنبه) حمله زمینی رژیم صهیونیستی برای تهاجم به نوار غزه را در سه محور ناکام گذاشت. جنبش مقاومت فلسطین فاش کرد که مبارزان آن، نیروهای متجاوز را به چند کمین کشاند که منجر به تلفات در خطوط دشمن شد.

حماس همچنین افزود که مقاومت از موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک کورنت ۹M133 و همچنین آرپی‌جی‌های یاسین برای خنثی کردن حمله زرهی رژیم اسرائیل استفاده کرد. شایان ذکر است که مهمات یاسین نمونه‌ی بومی موشک PG-7VR روسیه است که در ۷ اکتبر آزمایش شده بود و کارایی خود را در برابر تانک‌های مرکاوا اسرائیل ثابت کرد.

سیلی مقاومت فلسطین به نیروهای اشغالگر

به گفته المانیتور، آمریکا به رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که از یک حمله زمینی تمام عیار اجتناب کند و آن را به چندین مرحله تقسیم کند. به گزارش وب‌سایت خبری اسرائیلی «والا»، ژنرال جیمز گلین، فرمانده نیروی انسانی و امور ذخیره تفنگداران دریایی آمریکا، این هفته وارد فلسطین اشغالی شد و این توصیه را به آنها کرد. کانال ۱۲ اسرائیل همچنین گزارش داده که ارتش آمریکا از روند تصمیم‌گیری نظامی رژیم صهیونیستی فاصله گرفته است.

علی باراکا، مسئول روابط خارجی حماس، به المیادین گفته است که تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سه محور ناکام ماند و نیروهای اشغالگر با مقاومت محکم و منسجمی مواجه شدند. وی همچنین افزود که اشغالگران هلیکوپترهای خود را برای انتقال سربازان مجروح و کشته شده به بیرون از میدان نبرد فراخواندند.

باراکا نیز فاش کرد که فرماندهی ارتش اشغالگر اسرائیل به دنبال آزمون و خطا برای تهاجم گسترده‌تر به نوار غزه است. با این حال، نیروهای آنها با رزمندگان سرسختی مواجه شدند که متجاوزان را عقب راندند و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

سیلی مقاومت فلسطین به نیروهای اشغالگر

پیش از حمله شبانه زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، اسامه حمدان، نماینده حماس در لبنان، روز شنبه به المیادین گفت که رزمندگان مقاومت به مقابله با یگان‌های نظامی ارتش اشغالگر اسرائیلی که سعی در پیشروی به سمت نوار را دارند، ادامه می‌دهند و افزود که نیروهای رژیم صهیونیستی متحمل تلفات قطعی شده‌اند.

حمدان با بیان اینکه وقایع کنونی برای هر کسی که «فکر می‌کرد می‌تواند با این دشمن صلح کند» سوال بزرگی ایجاد می‌کند. این مقام ارشد حماس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در حال درک این موضوع هستند که «همه تلاش‌ها برای عادی‌سازی با شروع عملیات طوفان الاقصی شکست خورد» افزود: «ملت ما علی‌رغم ظلم و تلاش برای منحرف کردن قطب‌نما به سمت درگیری‌های درونی، همچنان زنده است.»

حمدان با بیان مواضع گردان‌های القسام تاکید کرد: «تا پایان تجاوز رژیم اسرائیل به غزه درباره زندانیان اسرائیلی مذاکره نمی‌شود.» وی درباره اظهارات واشنگتن درباره اهمیت حفاظت از غیرنظامیان گفت: «این اظهارات از میزان دخالت آمریکا در خشونت علیه غزه نمی‌کاهد و تا زمانی که دولت آمریکا حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن متوقف نکند، در ریختن هر قطره خون فلسطینیان همدست [رژیم صهیونیستی] است.» برخی دیگر از مقامات حماس اما گفته‌اند که آماده مذاکره برای آزادسازی زندانیان هستند و کشورهای مصر و قطر نیز فعالانه در حال میانجی‌گری در این عرصه هستند.