حمایت کانون وکلای دادگستری کردستان از خانواده زن جوان مریوانی رییس کانون وکلای دادگستری استان کردستان ضمن محکومیت هرگونه خشونت علیه زنان، حمایت این کانون را از خانواده مرحوم «شلیر رسولی» زن جوان مریوانی که قربانی تعرض شد از طریق اعلام وکالت از سوی وکلای مجرب و توانمند عضو کانون کردستان اعلام کرد. به گزارش […]

حمایت کانون وکلای دادگستری کردستان از خانواده زن جوان مریوانی

رییس کانون وکلای دادگستری استان کردستان ضمن محکومیت هرگونه خشونت علیه زنان، حمایت این کانون را از خانواده مرحوم «شلیر رسولی» زن جوان مریوانی که قربانی تعرض شد از طریق اعلام وکالت از سوی وکلای مجرب و توانمند عضو کانون کردستان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد نامداری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام داشت: یکی از وظایف کانون وکلای دادگستری حمایت معاضدتی از شهروندان است و متاسفانه در اتفاق حادث شده در مریوان به افکار عمومی و وجدان عمومی خدشه وارد شده به همین دلیل وظیفه خود می دانیم از خانواده آن مرحوم حمایت حقوقی نمائیم.

بر اساس تحقیقات اولیه بازپرس دادگستری مریوان، در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال جاری یکی از اراذل و اوباش این شهر، اقدام به گروگانگیری با قصد تعرض به یک زن ۳۶ ساله به هویت «شلیر رسولی» می کند که بعد از مخالفت و مقاومت این زن، او را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می کند.

گزارش می افزاید: این زن جوان بر اثر شدت جراحات وارده عصر روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه سال جاری در بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده است.

پیکر مرحوم شلیر رسولی عصر پنجشنبه با حضور گسترده مردم مریوان تشییع و به خاک سپرده شد، مردم مریوان در این مراسم خواستار اقدام سریع دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده شده بودند. دادستان مریوان نیز در جمع مردم حاضر شد و بر تسریع در پیگیری پرونده و مجازات متهم تاکید کرد.

پیش از این نیز حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رییس دادگستری کردستان به رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان دستور داده بود موضوع را با سرعت و دقت پیگیری کنند و ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی ویژه قرار دهند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسینی دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده را در دادگاه کیفری یک استان صادر کرده و افزوده است: پرونده این حادثه باید توسط بازپرس و دادستان مریوان سریعا و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

فرد متهم هم اکنون بازداشت بسر می برد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان