دادستان کل رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به نقض قانون متهم کرد دادستان کل رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر این رژیم را به نقض قانون به دلیل عدم رعایت اصل عدم تعارض منافع در پیشنهاد اصلاحات قضائی متهم کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دادستان کل رژیم صهیونیستی روز جمعه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم […]

دادستان کل رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به نقض قانون متهم کرد

دادستان کل رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر این رژیم را به نقض قانون به دلیل عدم رعایت اصل عدم تعارض منافع در پیشنهاد اصلاحات قضائی متهم کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دادستان کل رژیم صهیونیستی روز جمعه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به دلیل نادیده گرفتن تعارض منافع در طرح اصلاحات قضائی به نقض قانون متهم کرد.

«گالی باهاراف-میارا»، دادستان کل رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نتانیاهو به او گوشزد کرده که ورود او به اصلاحات قضائی با توجه به اتهامات مطرح شده علیه او در چند پرونده فساد نقض قانون محسوب می‌شود.

نتانیاهو روز پنجشنبه علی‌رغم اعتراضات گسترده در خیابان‌های فلسطین اشغالی گفت که همه ملاحظات را نادیده می‌گیرد و «هر کاری که لازم باشد» برای پیشبرد این طرح انجام خواهد داد.

خبرگزاری رویترز نوشته نامه دادستان کل اسرائیل به نتانیاهو به جنجال‌ها بر سر برنامه‌های نتانیاهو که باعث ایجاد شکاف‌های عمیق در جامعه اسرائیل شده و ده‌ها هزار نفر را به خیابان‌ها کشانده، خواهد افزود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش داد بعد از سخنرانی روز پنجشنبه نتانیاهو ۲۰۰ نفر از خلبان‌های ذخیره نیروی هوایی اسرائیل گفتند که برای اعتراض به طرح اصلاحات قضائی خدمت را ترک می‌کنند.

با وجود این، نتانیاهو که در چند پرونده قضائی به فساد متهم شده گفته که قصد دارد این طرح را پیش ببرد و قصد دارد هفته آینده بخش‌های اصلی‌ آن را به تصویب برساند.

روز پنجشنبه کنست در قانونی که در آن شرایط عزل نخست‌وزیر از قدرت مشخص شده اصلاحاتی ایجات کرد اما دادستان کل رژیم صهیونیستی گفته که نتانیاهو باید خودش را طرح اصلاحات قضائی دور نگاه دارد.

در نامه او آمده است: «وضعیت حقوقی در اینجا روشن است: شما باید از هر گونه دخالت در طرح‌هایی برای تغییر نظام قضائی خودداری کنید. اظهارات شب گذشته شما و هر اقدامی که در نقض این موضوع انجام دهید غیرقانونی است.»

در پی نامه دادستان کل رژیم صهیونیستی به نتانیاهو درباره نقض قانون از سوی او در طرح اصلاحات قضائی، یک گروه اقدام به شکایت از نتانیاهو کرده است. گروه «جنبش حکومت کیفی در اسرائیل» گفته قصد دارد با تنظیم شکایت‌نامه‌ای نتانیاهو را به اهانت به دادگاه متهم کرده و خواستار صدور جریمه سنگین و حبس برای او شود.