تجلیل از قهرمانان ورزشی شهر در برنامه «سپاس اسطوره» معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه «سپاس اسطوره» که در سال جاری فاز نخست آن برگزار شد، با هدف تجلیل از قهرمانان ورزشی جوان و پیشکسوت شهر از سوی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

تجلیل از قهرمانان ورزشی شهر در برنامه «سپاس اسطوره»

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه «سپاس اسطوره» که در سال جاری فاز نخست آن برگزار شد، با هدف تجلیل از قهرمانان ورزشی جوان و پیشکسوت شهر از سوی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احسان بعیدی دراین باره اظهار کرد: پس از استعلامی که از هیأت‌های ورزشی شهر اصفهان درباره تعداد و اسامی بزرگان و اسطوره‌های ورزشی انجام دادیم، با اسامی تعداد قابل توجهی از این افراد روبرو شدیم که ضرورت داشت نسبت به تجلیل و پاسداشت از مقام آنها اقدام شود.
او با بیان اینکه معاونت ورزشی با هدف گرامیداشت سرمایه‌های نمادین شهر و قدردانی از زحمات پیشکسوتان و اساتید ورزشی نسبت به طراحی برنامه سپاس اسطوره اقدام کرد، افزود: هدف ما این بود که علاوه قدردانی از این بزرگان، نسبت به دریافت تاریخ شفاهی ورزش اصفهان از زبان این اساتید نیز اقدام کنیم.
او ادامه داد: در فاز نخست برنامه سپاس اسطوره، کارنامه ورزشی بیش از ۱۴ نفر از پیشکسوتان بالای ۶۶ سال شهر مرور و در روز میلادشان مراسم بزرگداشتی برای آنها برگزار شد.
اجرای فاز دوم سپاس اسطوره در سال آینده
معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان شهرداری اصفهان از برگزاری فاز دوم برنامه سپاس اسطوره در سال آینده خبر داد و گفت: از آنجایی که تعداد اساتید و پیشکسوتان ورزشی در شهر اصفهان بسیار بیش از پیش بینی ما بود، تصمیم بر این شد که فاز بعدی این برنامه در سال آینده برگزار و از سایر بزرگان ورزشی نیز تجلیل شود.
به گفته او، بخشی از الگوی عملکرد ورزشی در شهرداری اصفهان شامل مرور کارنامه، تاریخ شفاهی و تجلیل از بزرگان و اسطوره‌های ورزشی این شهر است.
حضور بیش از ۱۰۰ هزار ورزش‌آموز در کلاس‌های آموزشی
بعیدی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های ورزشی در سال جاری توضیح داد: از دیگر رویکردهای معاونت ورزشی، ترویج ورزش همگانی و افزودن ورزش به برنامه روزانه هر شهروند است، چنانکه امسال چندین برنامه ورزشی عرصه محور در رشته‌های مختلف برگزار شد و بیش از ۱۰۰ هزار ورزش‌آموز تنها در ۶ ماه نخست امسال در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.
او تعیین اهداف بلندمدت برای این برنامه ها را از دیگر رویکردهای این معاونت دانست و افزود: در زمینه رشد و توسعه ورزش همگانی و در راستای برگزاری برنامه های محله محور اگر ورزشکاری در رشته ورزشی مورد نظر خود شرکت کرده و در آن پایدار مانده و مدارج عالی را طی کند، در آینده به عنوان یک قهرمانی در برنامه سپاس اسطوره از او تجلیل خواهد شد.
او تأکید کرد: درواقع برنامه سپاس اسطوره برنامه ای برای تمامی ستاره‌ها و اسطوره‌های پیشکسوت و جوان شهر است و در فازهای بعدی به ورزشکاران جوان نیز خواهد پرداخت.