مشکلی در تامین چهار میلیون مسکن وجود ندارد/تحویل واحد‌های فاز نخست پروژه نهضت ملی مسکن؛ خردادماه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید امروز هویت‌بخشی و چالش‌ها را با شرایط واقعی و نیاز اصلی مردم در نظر بگیریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علیرضا جعفری در سی و نهمین نشست تخصصی معاونین […]

مشکلی در تامین چهار میلیون مسکن وجود ندارد/تحویل واحد‌های فاز نخست پروژه نهضت ملی مسکن؛ خردادماه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید امروز هویت‌بخشی و چالش‌ها را با شرایط واقعی و نیاز اصلی مردم در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علیرضا جعفری در سی و نهمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهر‌های ایران که به میزبانی شرکت نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز نمی‌توانیم بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مطالبات و نیاز‌های اصلی مردم تصمیمی بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شهر یک موجود زنده است، تصریح کرد: نقطه مرگ نیز در این میان وجود دارد و هویت است که می‌تواند شهر را زنده نگه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما باید امروز هویت‌بخشی و چالش‌ها را با شرایط واقعی و نیاز اصلی مردم در نظر بگیریم، یادآور شد: یکی از معضلات اصلی کشور، مسکن و خانه‌دار کردن هموطنان است؛ قوانین ما ضعیف بوده و برخی سکونتگاه‌ها به سکونتگاه غیر رسمی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: معضل اصلی در کشور سکونت است؛ حتی در کلانشهر‌ها که مسکن با یک زاویه‌ای حل شده باید دید کیفیت زندگی چگونه است؟ چراکه یکی از دغدغه‌های ما کیفیت زندگی در شهرهاست.

جعفری با بیان اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه ما را سنگین‌تر کرد، گفت: ما در قبال وفاداری مردم، چه کیفیتی برای زندگی آن‌ها ایجاد کرده‌ایم و چه شرایط و بستری را فراهم کرده‌ایم؟ بنده به عنوان یک متولی که ۶۳۰ هزار واحد را تعهد داده‌ام باید بگویم که یکی از موانع ما شهرداری‌ها هستند.

وی با اعلام اینکه عوارضی که برای صدور پروانه در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود با احتساب ۳۰ درصد تخفیف برای هر واحد ۱۵ میلیون تومان است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کردیم که امروز با ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در کلانشهر‌های اصلی و ساخت هر متر مربع با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مسکن ۱۰۰ متری بسازیم که با هزینه تاسیسات و انشعابات نهایتا به ۶۰۰ میلیون برسد، اما وقتی در عرصه وارد می‌شویم می‌بینیم که یک واحد مسکن ۱۰۰ متری یک میلیارد تومان هزینه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید نیاز مردم را برطرف کنیم، گفت: یکی از معضلات شهرداری‌ها مساله دستگاه‌های نظارتی است؛ در پاسخ به حل مشکلات هموطنان باید راه حل ارائه دهیم، اما یکی از موانع؛ پرونده‌های دستگاه قضایی در این زمینه است؛ لذا درخواست داریم که برای حل مشکلات مردم اقدام شود و شهرداری‌ها نگران دستگاه قضایی نباشند.