عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد؛ برای درمان بسیاری از بیماری‌های شایع می‌توان از میوه، برگ و ریشه آن استفاده کرد؛ در این مطلب به خواص عناب و نسخه‌هایی برای درمان بیماری‌های مختلف با این گیاه پرداخته‌ایم. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،عناب یکی از گیاهانی است که در […]

عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد؛ برای درمان بسیاری از بیماری‌های شایع می‌توان از میوه، برگ و ریشه آن استفاده کرد؛ در این مطلب به خواص عناب و نسخه‌هایی برای درمان بیماری‌های مختلف با این گیاه پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،عناب یکی از گیاهانی است که در نیمه شمالی ایران به طور طبیعی رشد می‌کند و به دلیل استفاده از میوه‌های آن، در نقاط مختلف نیز کشت می‌شود.

عناب درختچه‌ای با برگهای سبز براق و فاقد کرک یا با کرک‌های بسیار پراکنده است.
بهترین نوع عناب،‌ میوه رسیده و سرخ شده آن است که شیرین باشد.عناب برای سرفه مفید است؛ سینه را نرم می‌کند و برای درد سینه و رفع تنگی نفس نافع است. در نسخه‌های بوعلی مخلوط میوه عناب با خرما، مویز و انجیر به عنوان داروی سینه تجویز شده است که از این مخلوط به میزان ۵۰ گرم در یک لیتر آب به شکل شربت مصرف می‌شود.

از نظر طب قدیم میوه عناب خلط آور و اعتدال دهنده اخلاط غلیظ و مسهل اخلاط رقیق است؛ خشونت سینه، گرفتگی صدا و خشونت حلق را رفع می‌کند و سرفه و تنگی نفس و درد سینه را تسکین می‌دهد.