سه گروه بر فرآورده‌های دامی در کاشان نظارت دارند رییس دامپزشکی کاشان گفت:طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از امروز (۱۹ اسفند) با فعالیت سه گروه در شهرستان آغاز شد. دکتر سیامک رضوان افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در ماه رمضان و نوروز اجرا می‌شود و پنج نفر از دامپزشکان […]

رییس دامپزشکی کاشان گفت:طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد پروتئینی از امروز (۱۹ اسفند) با فعالیت سه گروه در شهرستان آغاز شد.

دکتر سیامک رضوان افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در ماه رمضان و نوروز اجرا می‌شود و پنج نفر از دامپزشکان و کارشناسان در قالب سه گروه ثابت و سیار فعالیت دارند.

وی در خصوص نحوه فعالیت گروه‌های نظارتی در شهرستان کاشان گفت: روزانه در ۲ نوبت کاری به صورت تمام وقت سه گروه در شهرستان فعالیت دارند همچنین در شهر کاشان سه گروه ثابت و سیار از اداره دامپزشکی فعال هستند تا به صورت مضاعف کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح انجام دهند.

رییس اداره دامپزشکی کاشان بیان کرد: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: قرار است سه واحد بسته‌بندی و کارگاه فرآوری فرآورده خام دامی، ۳۶۴ واحد تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک کشتارگاه صنعتی طیور و یک کشتارگاه دام صنعتی و سنتی مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی کاشان قرار گیرد.

رضوان با اشاره به استقرار ناظران بهداشتی دامپزشکی بخش دولتی در کشتارگاه‌ها در کنار مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور، گفت: نظارت در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه ‌های طیور به صورت شبانه رصد می‌شود.

وی افزود: دامپزشکی کاشان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی برخورد کند موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا تصمیم لازم برای برخورد قانونی با آنها همچون جریمه، پلمب یا هرگونه برخورد دیگر گرفته شود.

رییس اداره دامپزشکی کاشان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت را به شماره ۱۵۱۲ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کاشان اطلاع دهند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.