برگزاری مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان دومین مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید الورود در استان اصفهان با هدف آموزش بایدها و نبایدها در صنعت ساختمان به صورت غیرحضوری برگزارشد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه آموزشی و مراسم تحلیف […]

برگزاری مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان

دومین مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید الورود در استان اصفهان با هدف آموزش بایدها و نبایدها در صنعت ساختمان به صورت غیرحضوری برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه آموزشی و مراسم تحلیف ورود به حرفه ۲۷۰ نفر از مهندسینی که به تازگی موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار شده‌اند با حضور امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان این اداره‌کل، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مدرسینِ مباحث مرتبط با نظارت عالیه و خدمات مهندسی برگزار شد.  
سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تعداد ۲۷۰ نفر از مهندسین در دومین مراسم تحلیف سال جاری برای شرکت در برنامه غیرحضوری دعوت شده بودند که حدود ۱۸۰ نفر در این برنامه حضور یافتند.  
وی افزود: پروانه‌های اشتغال به کار صادر شده در هفت رشته مهندسی ساختمان (عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک) بوده است.  
شهیر با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و توجیه حداقل دانستنی‌ها برای مهندسان در کلیه صلاحیت‌ها اعم از «طراحی، نظارت و اجرا» اذعان داشت: در این مراسم بسیاری از مواردی که حاصل از شناسائی چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف عملکردی مهندسان و کلیه عواملی که در امر ساخت و ساز دخیل بوده و می‌تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای ایشان منشأ ارائه خدمات مطلوب تر و حفظ سرمایه‌های ملی و حقوق کارفرمایان شود آموزش داده شد.  
وی اضافه کرد: مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده انجام پذیرفت.  
سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پاره‌ای از مسائل آموزش داده شده شامل اخلاق حرفه‌ای، نظارت عالیه، مباحث مالیاتی، حقوقی و فنی مرتبط با نظام مهندسی بوده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها است.  
وی بیان داشت: تدریس این مباحث با هدف افزایش آگاهی و دانش مهندسین در خصوص مهمترین مسائل، قوانین و مقررات، ضوابط نظام مهندسی و آماده سازی آنها برای ورود به حرفه مهندسی بوده است.  
شهیر ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت حوزه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه‌ای و علمی مهندسان داشته باشیم