وزیر نفت با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشترکان پرمصرف گاز خانگی هشدار داد و گفت: با تدابیر وزارت نفت در حال تولید حداکثری از میادین مستقل گازی هستیم اما در پیک مصرف گاز هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت […]

وزیر نفت با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشترکان پرمصرف گاز خانگی هشدار داد و گفت: با تدابیر وزارت نفت در حال تولید حداکثری از میادین مستقل گازی هستیم اما در پیک مصرف گاز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یک جبهه هوای بسیار سردی را در پیش خواهیم داشت که بیشتر استان‌ها را هم در برگرفته است اما با تدابیر وزارت نفت در حال تولید حداکثری از میادین مستقل گازی هستیم اما در پیک مصرف گاز هستیم.

وی افزود: خط قرمز ما بحث خانگی و از اولویت نخست ماست و از قبل هشدار دادیم که مردم رعایت کنند و راههای استفاده بهینه مصرف گاز را اعلام کردیم که آن یک لباس گرم پوشیدن و کاهش یک درجه دما است.

وزیر نفت بیان کرد: دمای گاز مصرفی منزل ما ٢١ درجه است و از لباس گرم استفاده می‌کنم.

وزیر نفت ادامه داد: براساس گزارشات هواشناسی پیش‌بینی کرده بودیم جبهه هوای بسیار سرد سیبری را خواهیم داشت که شروع شده و هم مناطق شمال شرق کشور و به‌تدریج کل کشور را در بر می‌گیرد نزدیک ۲۱ استان دماها زیر صفر رفته است و یخبندان شدیدی داریم و حتی در استان‌هایی دمای هوا به منفی ۲۱ و ۲۲ درجه را داریم.

اوجی خاطرنشان کرد: با تدابیر خوبی که وزارت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت میادین مشترک، میادین مستقل گازی همه پالایشگاه‌های گازی حداکثر گاز را تولید می‌کنند. همه خطوط انتقال، ایستگاه‌های تقویت فشار از قبل همه تعمیرات اساسی انجام شده بود و تدابیر خوبی در بحث عرضه و تولید گاز دیده بودیم.

وی گفت: هر یک درجه کاهش دما از طرف مشترکین خانگی ۲۵ میلیون متر مکعب در کاهش مصرف گاز تاثیر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: ما امروز در اوج مصرف گاز از پارس جنوبی و از میادین مستقل گازی قرار داریم و توزیع را مدیریت می‌کنیم. خط قرمز ما گاز خانگی است و به دستور رئیس جمهور بحث گاز خانگی مردم اولویت‌های اول وزارت نفت و شرکت ملی گاز است.

اوج با بیان اینکه از قبل هم درباره مصرف گاز به مردم هشدار داده شده است، گفت‌: ما نزدیک ۲۶ میلیون مشترک گازی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در کشور داریم.

وزیر نفت درباره راههای بهینه مصرف کردن گاز گفت: پوشیدن لباس گرم استفاده از پرده های ضخیم و کاهش یک درجه دما که با هر کاهش یک درجه ٢۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود کمک کننده است.