برگزاری جلسه هماهنگی و آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در بخش چنارود شهرستان چادگان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان، جلسه هماهنگی و آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو با هماهنگی مهندس شاهمرادی بخشدار، و با حضور مسئول […]

برگزاری جلسه هماهنگی و آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در بخش چنارود شهرستان چادگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان چادگان، جلسه هماهنگی و آموزشی پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو با هماهنگی مهندس شاهمرادی بخشدار، و با حضور مسئول ناحیه مقاومت بسیج، دهیاران و اعضای شورای این منطقه، در محل بخشداری بخش چنارود شهرستان چادگان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس شاهمرادی ضمن خیر مقدم به حاضرین، به اهمیت توجه ویژه به بیماری تب کریمه کنگو به عنوان یک بیماری خطرناک و کشنده اشاره نمود.

ایرج نجاری سرپرست شبکه دامپزشکی نیز ضمن تشریح بیماری تب کریمه کنگو به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: کنه ها و انگل های خارجی دام باعث انتقال این بیماری به انسان می باشد و یکی از موثرترین راه های پیشگیری از این امر سم پاشی جایگاه های دام و بدن دام توسط حمام ضد کنه می باشد.

وی افزود: مقابله با بیماری تب کریمه کنگو با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط ممکن می باشد.

در ادامه این جلسه ضمن آموزش حاضرین در خصوص علائم بیماری تب کریمه کنگو و راه های انتقال بیماری به انسان، آموزش های لازم برای روش صحیح سمپاشی جایگاه دام و بدن دام به افراد مجری طرح داده شد.

در پایان جلسه بخشدار بخش چنارود شهرستان چادگان خواستار همکاری همه بخش ها با شبکه دامپزشکی در جهت مقابله با این بیماری خطرناک شد.