مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت،« غلامرضا بامدی» مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت، “غلامرضا بامدی” صبح امروز ۱۹مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت، “غلامرضا بامدی” […]

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت،« غلامرضا بامدی»

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت، “غلامرضا بامدی” صبح امروز ۱۹مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی شهید مدافع امنیت، “غلامرضا بامدی” پیش از ظهر امروز ۱۹مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با حضور دکتر مجید بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این آیین که به همت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و با حضور گسترده و کم نظیر دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی واحد سنندج و خانواده شهید بامدی و جمعی از مسئولین دانشگاههای استان و مسئولین لشکری و استانی برگزار شد، با اهدا لوح و هدایایی از مادر جلیل القدر این شهید بزرگوار تقدیر به عمل آمد.

دکتر رستمی رئیس بسیج دانشجویی استان کردستان در ابتدای این آیین ضمن عرض سلام و درود و خیر مقدم به حضار در اولین یادواره بزرگداشت شهید مدافع امنیت شهید بامدی, حضور خانواده محترم این شهید جلیل القدر را در جلسه گرامی داشت و یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی را تربیت نسل مدیران بسیجی همچون شهید بامدی دانست.
فرمانده بسیج دانشجویی استان با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید بامدی عنوان کرد: شهید بامدی با روحیه جهادی خود در ایام کرونا کمک حال بسیار مهمی بود و مهمتر از آن قائل به جذب قشر خاکستری بود.
رستمی عنوان داشت: پیامبر اکرم فرمودند که برتر از هر نیکی یکی دیگر هست و شهادت بالاتر از هر نیکی است و شهید بامدی به آن رسید.

فرمانده بسیج دانشجویی استان با اشاره به بحث تهاجمی رسانه‌های غرب آنها را دعوت کرد که بیایند و پیام یادواره را ببینند که جوان ما پای فرهنگ، انقلاب و اسلام ایستاده است.

دکتر قباد میمنت آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در بخش دیگری از این برنامه با سلام بر شهدای والامقام امام شهیدان و درود به شهید صاحب مجلس شهید بامدی به حضار خیر مقدم و به خانواده شهید ادای احترام کرد.

وی با اشاره به گفته های محمد مهدی همت, فرزند شهید والامقام همت ((زمین از زمان یک نفس بی اسرائیل می‌خواهد و ما و زندگی از شرایط یک پایان عمر شیرین به نام شهادت)) افزود: این موضوع اشاره به آرزوی دیرینه شهید همت برای رسیدن به شهادت دارد و شهید بامدی هم همواره در آرزوی شهادت بود.

مهمان ویژه ی این مراسم دکتر بذرافکن معاون فرهنگی و اجتماعی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاق اخیر که در فلسطین در حال رخداد است, نکاتی را قابل اهمیت دانست که به زعم وی مهمترین نکته ضعف مفرط دشمن بوده و تاکید کرد در عملیات طوفان الاقصی به ما ثابت شد حمله ارجح است بر پدافند.

معاون فرهنگی و اجتماعی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با ایراد سخنانی در مورد بسیج، منطق حاکم بر بسیج را مدل جهادی دانست و خاطر نشان کرد: منطق مدل جهادی، بن بست شکن است. 
وی افزود: ما برای شکستن بن بستهای علمی نیاز به مدل جهادی داریم و آن مدل، شیوه شهیدانی همچون شهید فخری زاده و شهید بامدی است. منطق مدل جهادی می‌گوید همه جا مردم را شریک کنید، و تاکید کرد مدل شهید بامدی ها باید به جهان شناسانده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرائت فرازهایی از سخنان امام راحل(ره) عنوان داشت: خانواده‌های شهدا قله استقامت ملت ایران هستند و با عرض ادب به پیشگاه خانواده شهید بامدی ادامه داد: شهدا میوه درخت خانواده شهدا هستند. شهدای سال گذشته شهدای جهاد کبیر هستند و شهدای دفاع از ایران قدرتمندی که در حال جهانی شدن مدل حکمرانی است.

دکتر بذرافکن تصریح کرد: باید این مهم توسط دانشگاهیان تشریح بشود و البته باید مدل دشمن را نیز تشریح کنیم تا عظمت شهدامان بهتر معرفی شود.

قرائت دکلمه ای در باب شهید و شهادت توسط بسیجی دنیا فرجاد و سپس دلنوشته مادر شهید بامدی, جو بسیار معنوی به مراسم بخشید و قلب اکثر حاضرین را چنان بارانی نمود که اشک از دیدگان شان فرو چکید.

کویستان عبدالحکیمی