برگزاری نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در اصفهان آخرین دستاوردهای رشته تغذیه و علوم غذایی و تبادل افکار و نظرات متخصصین در نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید محمد حسین روحانی، رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم […]

برگزاری نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در اصفهان

آخرین دستاوردهای رشته تغذیه و علوم غذایی و تبادل افکار و نظرات متخصصین در نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید محمد حسین روحانی، رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: ارائه آخرین دستاوردهای رشته تغذیه و علوم غذایی و تبادل افکار و نظرات متخصصین این رشته و همچنین بیان چالش های پیش رو و تعیین راهکارها از جمله اهداف نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران است.

وی با بیان اینکه تغذیه جزو رسته‌های بین رشته است و به همین دلیل در این کنگره به غیر از متخصصان حوزه تغذیه از متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی نیز دعوت شده و در این کنگره حضور دارند افزود: کنگره با مشارکت دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن علمی تغذیه ایران برگزار می‌شود.

روحانی به محورهای برگزاری کنگره سه روزه تغذیه اشاره کرد و افزود: تغذیه بالینی، تغذیه جامعه، تغذیه ورزشی، صنایع غذایی، مکمل‌‌های دارویی و غذایی و رژیم درمانی و خدمات آزمایشگاهی از جمله شش محور اصلی کنگره است.

وی با بیان اینکه براساس ۴۲ محور فرعی کارگاه های علمی آموزشی و همچنین پنل های در نظر گرفته شده است که در سه روز برگزاری کنگره برپا می‌شود، افزود: ایجاد بستری برای هم افزایی علمی بین متخصصین رشته تغذیه و رشته های دیگر پزشکی از مهمترین هدف کنگره است که منجر به ارتقاء سلامت شود.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مهمترین چالش پیش روی را بیمه نبودن خدمات درمانی متخصصان تغذیه دانست و گفت: در راستای کاهش هزینه‌ها و گسترش خدمات تغذیه‌ای به جامعه مردمی بدنبال بیمه کردن ویزیت متخصصین تغذیه هستیم