هشت عضو تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به قله کل خرمن،کهکیلویه و بویر احمد صعود کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مدیر تربیت بدنی دانشگاه گفت: هشت عضو تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صعود به قله چهار هزار و ۲۵۰ متری «کل خرمن» توانستند […]

هشت عضو تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به قله کل خرمن،کهکیلویه و بویر احمد صعود کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مدیر تربیت بدنی دانشگاه گفت: هشت عضو تیم کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صعود به قله چهار هزار و ۲۵۰ متری «کل خرمن» توانستند این صعود را نیز به فهرست صعود‌های خود بیفزایند.
دکتر محسن داودی اضافه کرد: اعضای تیم کوهنوردی دانشگاه با حضور در این برنامه کوهنوردی موفق شدند از مسیر شرقی رشته کوه دنا خود را به دو قله مرتفع «نمک» و «کل خرمن» رسانده و پس از صعود، از مسیر استاندارد و تایید شده «نول» به مبداء باز گردند.
او با بیان اینکه این صعود از گردنه بیژن آغاز شد، ادامه داد: کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گذر از خط الرأس شرقی دنا و گذر از کنار قله «برف کرمو»، به قله «نمک» صعود و سپس با پیمایش مسیری پر فراز و نشیب، بر فراز قله کل خرمن ایستادند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسافت طی شده در مسیر رفت و برگشت این برنامه ورزشی را بیش از ۳۰ کیلومتر برآورد کرد و گفت: صعود به قله کل خرمن به ویژه به دلیل وجود مسیر‌های سنگلاخی و سخت، در رده صعود‌های بسیار سنگین رتبه بندی می‌شود.
دکتر داودی یادآور شد: صعود به اینگونه قله‌های مرتفع و سخت، نیازمند آمادگی کامل جسمانی کوهنوردان و همچنین استفاده از تجهیزات ایمنی و استاندارد کوهنوردی است که کوهنوردان پُر افتخار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تمام ویژگی‌های لازم برای انجام اینگونه برنامه را دارا هستند.