معاون گردشگری استانداری فارس از پیشرفت خوب ساخت ۲ موزه استان خبرداد وگفت:در صورت توافق بنیاد مستضعفان دیگر موزه‌های استان برای تکمیل و راه‌اندازی به این نهاد،واگذاری می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان گفت: […]

معاون گردشگری استانداری فارس از پیشرفت خوب ساخت ۲ موزه استان خبرداد وگفت:در صورت توافق بنیاد مستضعفان دیگر موزه‌های استان برای تکمیل و راه‌اندازی به این نهاد،واگذاری می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، محمد فرخ‌زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان گفت: کار تکمیل و راه‌اندازی یکی از این موزه‌ها به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی داشته است.
فرخ‌زاده ادامه داد: طبق توافق با مدیرعامل هولدینگ پارسیان مقرر شد تکمیل موزه دیگر که موزه‌ای در سطح جهانی است به بنیاد مستضعفان واگذار و بهترین اقلام از خزانه ملی برای این موزه به شیراز منتقل شود که در انتظار پاسخ بنیاد است.
این مقام مسئول با بیان اینکه این دو موزه مکمل مجموعه حافظیه خواهد شد، افزود: پس از سال‌ها با رایزنی‌های متعدد این دو پروژه شروع به کار کرد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد.
معاون استاندار فارس از پیشنهاد برای ایجاد موزه خودرو در شیراز خبر داد و گفت: اگر این موزه در شیراز ایجاد شود دومین موزه اتومبیل در سطح ملی است که بنیاد قول داد با تامین بهترین گنجینه اتومبیل‌ها از تهران و شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

او همچنین به مصوبه شورا برای تکمیل ساختمان نیمه کاره موزه علم و فناوری آموزش و پرورش واقع در پژوهشکده معلم اشاره و اضافه کرد: با همکاری شهرداری شیراز این موزه برای استفاده عموم مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان دایر خواهد شد.
تلاش برای راه‌اندازی موزه قرآنی شاهچراغ در کنار موزه فعلی، برای به نمایش قرار دادن نسخ ارزشمند قرآنی و باغ موزه بلوار چمران جنوبی از دیگر مباحث مطرح شده در بسته پیشنهادی استان فارس به بنیاد مستضعفان در این جلسه بود.
معاون گردشگری استانداری فارس به موزه‌های نیمه کاره سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس آمادگی کامل برای همکاری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همانند موزه بوانات، داراب، لار، پاسارگاد و… در سطح استان نیز دارد.
فرخ‌زاده موزه نیمه کار بوانات واقع در جوار تفرجگاه محمد حنفیه را یکی از پروژه‌های ارزشمند استان قلمداد کرد و افزود این پروژه از مکان بسیار مناسب و پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و نیاز به حمایت برای بهره برداری دارد.
او افزود: تکمیل این موزه که در کنار اردوگاه گردشگری غزال خاتون و پیست اسب سواری قرار دارد موجب رونق گردشگری منطقه به ویژه جذب گردشگر خارجی خواهد شد.

فرخ‌زاده همچنین با اشاره به وجود ۳۰۷۸ اثر تاریخی ثبت شده و امام زادگان بسیاری که در فارس قرار دارد، خاطرنشان کرد: از برخی از این اماکن هم اکنون استفاده خاصی نمی‌شود و با یک مرمت ساده میتوان آن‌ها را تبدیل به موزه کرد.