به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با دستور کار “بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان” برگزار شد، اظهار داشت: در تصویب طرهای پژوهشی باید نسبت به ضرورت انجام نهایت دقت صورت گرفته و نتایج این طرح ها مسیر […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با دستور کار “بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان” برگزار شد، اظهار داشت: در تصویب طرهای پژوهشی باید نسبت به ضرورت انجام نهایت دقت صورت گرفته و نتایج این طرح ها مسیر جدیدی برای حل مسائل استان باز کند.
وی افزود: در کنار این مهم باید توجه داشت که نتایج و دستاوردهای کارهای پژوهشی در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفته و آنها نیز از این نتایج استفاده کنند.
دکتر زارعی‌کوشا رقم اعتبارات انجام طرح‌های پژوهشی در استان را بسیار پایین عنوان کرد و افزود: با توجه به هدف گذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال آینده، نیاز داریم یک مجموعه پژوهشی، الزامات تحقق این نرخ رشد را بررسی کند.
استاندار کردستان افزود: بخشی از پژوهش‌ها باید در راستای رفع نگرانی‌های مردم به ویژه در حوزه محیط زیست باشد چرا که مهمترین تکلیف دولت و حاکمیت، امنیت و سلامت مردم است و هرچیزی که معارض آن باشد، باید در مسیر اصلاح قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در پژوهش‌ها باید محورها به طور دقیق و جامع و مانع تعریف شود و نظارت بر حسن انجام کار نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این دستور کار تعداد ۱۵ طرح پژوهشی در حوزه‌های گردشگری، بهداشت و سلامت، کشاورزی و … بررسی و مصوب شد.
در دستور کار دوم جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان متولی اجرای منطقه نمونه گردشگری دوکانان بانه انتخاب گردید.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان