اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد میان مسلمانان است/ اربعین یادواروی مهم در مورد عظمت قیام امام حسین(ع) است امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه از اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد بین مسلمانان نام برد و گفت: اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در […]

اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد میان مسلمانان است/ اربعین یادواروی مهم در مورد عظمت قیام امام حسین(ع) است

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه از اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد بین مسلمانان نام برد و گفت: اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در کنار هم باشند مطمئنا دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و حضور در مراسمات و پیاده‌روی اربعین به عنوان مرکز وحدت مسلمانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا جهانبخش رحیمی امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه در خطبه های نمازجمعه عبادی سیاسی در مورد اربعین حسینی از نظر اهل سنت، اظهار کرد: اربعین حسینی، یکی از شعائر اساسی سیاسی و مدنی در بستر مکتب محمدی برای بیداری اسلامی و نجات بشریت است که تا هنوز هیچ شخصی، دولتی و حتی دینی نتوانسته حدود بیست میلیون جمعیت را از سرتاسر جهان و فراتر از وابستگی های نژادی و گرایشی و… بر محور واحد به گردش درآورد.

وی افزود: امروز نه تنها مسلمانان حتی مسیحیان، یهودیان و همه آزاد اندیشان بر این باور و دیدگاه رسیده اند که امام حسین(ع) تنها الگویی می تواند باشد که برای همه درس آزادی، برادری و برابری بدهد و بدون هیچ ملاحظه گرایشی، نجات انسانیت را صدا بزند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، با اشاره به اینکه اربعین حسینی به عنوان محور درس آموزی برای آزادانه اندیشیدن، آزادانه زیستن و مسالمت آمیز رفتن است، تصریح کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ سال است که در روز اربعین حسینی میلیون ها انسان از هر قوم و نژاد و از هر مذهب و مکتبی و از سراسر جهان گرد هم می آیند تا با امام حسین(ع) تجدید بیعت کنند و یا هم از اقصی نقاط عالم بر گرد مزار امام حسین(ع) جمع می شوند تا درس آزادی، برادری، برابری و عزت طلبی بگیرند.

ماموستا رحیمی بیان کرد: اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دارند و حضور اهل‌ سنت در پیاده‌روی اربعین و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی در طول تاریخ گواه این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: علمای اهل سنت کردستان به عنوان منادیان فکری جامعه معتقد هستند، قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم ظالمان و مستکبران به وقوع پیوست و اربعین حسینی ادامه دهنده این خط است و در راستای تجدید تعهد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در طول تاریخ ترسیم شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، افزود: امروز دشمنان اسلام به دلیل اینکه از اتحاد مسلمانان هراس دارند تلاش می‌کنند که با ایجاد تفرقه و دو دستگی در بین مسلمانان آن ها را علیه هم بشورانند و البته تا حدود زیادی هم موفق شده‌اند کشتار و قتل ‌عام مسلمانان به دست مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی نمونه‌ای از تلاش و دسیسه دشمنان اسلام است.

ماموستا رحیمی از اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد بین مسلمانان نام برد و گفت: اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در کنار هم باشند مطمئنا دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و حضور در مراسمات و پیاده‌روی اربعین به عنوان مرکز وحدت مسلمانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این تجمع نمادی برای مقابله با ظلم و گویای تظلم‌خواهی است و نوعی اعتراض به ظلم و ستم‌ها در گذشته و حال است، مسلمانان باید همیشه نسبت به ظلم عکس‌العمل نشان دهند و برای از بین بردن آن اقدام کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، ذکر کرد: ارادت و اخلاص اهل سنت به اهل بیت تا انجایی است که اگر اهل تسنن در پایان نماز خود بر پیامبر و اهل بیت ایشان صلوات نفرستند نمازشان مورد قبول قرار نخواهد گرفت.

ماموستا رحیمی با تاکید براینکه خداوند در قرآن می‌فرماید ۱۲ ماه داریم که در بین آن ها ۴ ماه ذی‌الحجه، ذی‌القعده، محرم و رجب به عنوان ماه‌های حرمت از عظمت و بزرگی خاصی برخوردار هستند، گفت: در ماه محرم و در روز عاشورا رویداد و جنایتی عظیم و ظالمانه نسبت به نوه پیامبر و اهل بیت پیامبر رخ داده است، رویدادی که داغی بزرگ بر دل مسلمان گذاشت و مطمئنا این داغ هیچگاه در دل مسلمانان خاموش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم یادآور مسائل تلخی برای امت اسلام است، گفت: شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت و یارانش در دشت کربلا و برگزاری مراسم چهلم این عزیزان با تاریخ اسلام گره خورده است و همواره مورد توجه بوده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه، تصریح کرد: در این میان ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر اسلام مثال زدنی است مردم کردستان هر ساله همزمان با ایام محرم سیاه پوش می‌شود و در حزن و اندوه سالار شهیدان عزاداری می‌کنند و در کنار سایر مسلمانان جهان اربعین حسینی را با شرکت در پیاده روی و خدمات رسانی و پذیرایی از زائران کربلا در مواکب مختلف گرامی می دارند.

ماموستا رحیمی در پایان یادآور شد: امام حسین با توجه به جایگاه بلندی که در دین اسلام دارد این طبیعی است که وقتی مناسبت عاشورا، تاسوعا و خاصتا اربعین که مسلمانان از اکثر نقاط دنیا در کنار هم در این همایش حضور پیدا می کنند در واقع یادواروی مهم در مورد عظمت قیام امام حسین(ع) است.