وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر ریاست جمهوری به سمنان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه سیلوی گرمسار در نظر گرفته شده که در بخش اول ۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به […]

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر ریاست جمهوری به سمنان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه سیلوی گرمسار در نظر گرفته شده که در بخش اول ۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به گرمسار رفته است، در بازدید از سیلوی ۱۰۰ هزارتنی این شهرستان، گفت: پروژه سیلوی گرمسار حدود هشت سال است که راه اندازی نشده و باید به سرعت راه اندازی شود، این سیلوی ۱۰۰ هزار تومانی از نظر پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد از این پروژه به اتمام رسیده و ۸ درصد باقی مانده است، در سفر ریاست جمهوری به سمنان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده که در بخش اول ۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است و امیدواریم با بررسی‌های انجام شده در اسرع وقت امسال به بهره برداری برسد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این سیلو یک پروژه ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومانی است و امیدواریم بهره‌برداری از آن سریعتر انجام شود.

وی گفت: ممنوعیت در صادرات دام، فرآورده‌های دامی و طیور نداریم و تا روز گذشته ۱۰۰ هزار راس ثبت صادرات دام زنده داشته ایم، برای سهولت کار صادرات دام را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم و امضای طلایی را حذف کرده ایم.

وی افزود: در چند روز آینده صادرات اولین محموله دام زنده انجام خواهد شد و مسائل مربوط به تسهیلات و سرمایه در گردش که متوقف شده بود از هفته آینده مجددا راه اندازی خواهد شد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم روز گذشته نهایی و اعلام شده است، گفت: قیمت هر کیلو گرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کشت اعلام شده است و تمام هم و غم دولت حمایت از تولید به خصوص تولید محصولات اساسی است.

مقام عالی وزارت عنوان کرد: استان سمنان، استان معین برای پایتخت در حوزه تامین گوشت مرغ است لذا توسعه این صنعت در سمنان و گرمسار بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه مذاکرات خوبی صورت گرفته است، با اعلام آمادگی سرمایه گذاران امیدوارم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی افزود: در حوزه فناوری و سرمایه گذاری در گرمسار اقدامات خوبی انجام شده و قابل توسعه است.

وی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم توسعه خودکفایی و کاهش وابستگی به غلات پایه و محصولات اساسی است، گفت: در سال اول دولت، کشاورزی قراردادی جزو برنامه‌های محوری دولت بود و امسال هم استمرار خواهد داشت، خرید تضمینی گندم در راستای تولید انجام شد، جهش کشت در دیمزار‌ها از ۲.۶ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار افزایش خواهد یافت