تعریف برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع مشکلات ترافیکی در سنندج/شناسایی و اشکارسازی ۱۸ نقطه حادثه خیز در سنندج شهردار سنندج از تعریف برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع مشکلات ترافیکی در سنندج خبر داد و گفت: کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در […]

تعریف برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع مشکلات ترافیکی در سنندج/شناسایی و اشکارسازی ۱۸ نقطه حادثه خیز در سنندج

شهردار سنندج از تعریف برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع مشکلات ترافیکی در سنندج خبر داد و گفت: کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در دیدار با فرمانده انتظامی استان کردستان که با حضور فرماندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت، اظهار کرد: دیدگاه و سیاست اصلی شورا و شهرداری سنندج توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر است.
وی تصریح کرد: شهرداری سنندج در مسیر خدمت به شهروندان در سه حوزه مهم ورود پیدا کرده و برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام داده است.
شهردار سنندج با بیان اینکه پاسخگویی به معوقات از بعد مالی و خدماتی در مدیریت شهری این دوره مد نظر قرار گرفته است، گفت: نمونه بارز این معوقات در حوزه خدمت رسانی؛ احداث کمپ ماده ۱۶ به عنوان نیاز اساسی و بر زمین مانده در شهر سنندج بود که بعد از ۱۱ سال با همراهی شورا و تلاش شهرداری جامه عمل پوشانده شد.
وی تصریح کرد: نگهداری از امکانات و بسترهایی که در سطح شهر ایجاد و مورد استفاده مردم قرار گرفته از دیگر وظایف تعریف شده مهم در مجموعه مدیریت شهری است.
وی افزود: برنامه های خوبی برای آینده در دستور کار قرار گرفته که ایجاد ۱۴۳ هکتاری فضای سبز با هدف ارتقای سرانه فضای سبز و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان، اجرای نهضت آسفالت، اجرای پروژه های بزرگ در حوزه رفع مشکلات ترافیکی از جمله این برنامه هاست.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر بزرگ شده است و نیاز به خدمات رسانی بیشتر دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی در شهر وضعیت ترافیکی است که نیاز به برنامه ریزی های لازم و حضور هرچه بیشتر نیروهای راهور در هسته مرکزی شهر داریم.
به گفته وی، کمبود نیروی انسانی در راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل مشکلات ترافیکی است که در راستای رفاه حال شهروندان در مجموعه شهرداری حاضریم از همکاران مجموعه به مدت۲ ماه تا تامین نیرو همکاری های لازم را با انتظامی استان داشته باشیم.
وی عنوان کرد: انتظار داریم مجموعه انتظامی استان موافقت و همکاری لازم را با مجموعه شهرداری در احداث بلوار۲۴ متری که میدان ۱۲ فروردین به بیمارستان توحید را وصل می کند و نقش مهمی در خدمات رسانی به مردم دارد داشته باشد.
شهردار سنندج نبود پارکینگ را مشکلات اصلی در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیازمند همراهی انتظامی استان در بحث تهاتر اراضی هستیم تا بتوانیم پارکینگ طبقاتی را در خیابان فلسطین احداث کنیم.

وی تصریح کرد: ساماندهی وانت های دستفروشی اقدام ارزشمندی بود که رضایتمندی قابل توجه شهروندان را به دنبال داشت، امیدواریم با همراهی انتظامی استان بتوانیم این طرح را استمرار ببخشیم.
وی ایجاد فضاهای فرهنگی در ۱۶ نقطه سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضاهای بلا استفاده ای که نیروی انتظامی دارد می تواند به بستر فرهنگی در شهر در راستای خدماترسانی به مردم تبدیل شود.
وی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت های مختلف برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم از اهداف اصلی مدیریت شهری است، گفت: هرچه بتوانیم در خدمت شهر و شهروندان باشیم به همان میزان توانسته ایم رضایتمندی و امیدآفرینی را در جامعه افزایش و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.
رشیدی با تاکید براینکه هدف ما خدمات رسانی براساس نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: در مسیر خدمت رسانی هدفمند و متوازن از تمام ظرفیت‌ها استفاده و بر همین اساس تیم مدیریتی جوان و کارا را تشکیل داده‌ایم.
شهردار سنندج با بیان اینکه کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های کوتاه مدت تا به نتیجه رسیدن این طرح ها امری ضروری است تا بتوانیم رضایتمندی شهروندان را فراهم سازیم.

وی از شناسایی ۱۸ نقطه حادثه خیز در شهر سنندج خبر داد و گفت: اقدامات لازم در راستای آشکارسازی این نقاط و نصب دوربین به منظور کاهش تصادفات در این نقاط در حال انجام است.
گفتنی است؛ سایر اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه با ارائه دیدگاه ها و نظرات خود خواستار همراهی هرچه بیشتر در راستای خدمات رسانی به شهروندان و رفع مشکلات موجود در شهر شدند.

شهرداری سنندج در احداث مرکز ماده ۱۶ جهادی عمل کرد/ حمایت تمام قد نیروی انتظامی از ساماندهی دستفروشان؛

فرمانده انتظامی کردستان گفت: مدیریت شهری در احداث مرکز ماده ۱۶ به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای استان جهادی عمل کرد.

سردار علی آزادی در ادامه دیدار با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: ایجاد تعامل بیشتر بین دستگاهی در پایان سال با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم از اهداف تشکیل نشست های هم اندیشی بین دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه هماهنگی بیشتر در راستای برگزاری مراسمات ایام نورزی و مراسمات ایام پایانی سال از دیگر اهداف این جلسه و نشست است، گفت: مشکلات ترافیک به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم باید با برنامه ریزی و تعامل هرچه بیشتر بین دستگاهی باید رفع شود.
فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در زمینه رفع مشکلات ترافیکی هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت های لازم امری ضروری است اما تا فراهم شدن این زیرساخت ها باید با اقدامات کوتاه مدت بخشی از مشکلات را رفع کنیم.
وی از رشد ۱۲ درصدی سرقت در استان خبر داد و گفت: یکی از دلایل افزایش سرقت در استان مشکلات و اغتشاشاتی پیش آمده بود که نیروها را درگیر خود کرد.
به گفته وی، مشکلات اقتصادی از دیگر دلایل افزایش میزان سرقت ها در سطح استان طی امسال است، اما در مجموع وضعیت کردستان در جرائم نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.


فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: کردستان به لحاظ جمعیت در جایگاه ۱۶ کشوری است، اما از نظر وقوع سرقت جایگاه ۲۷ کشور هستیم.
آزادی با بیان اینکه از نظر نرخ جمعیت در استان ۳۰ کشور قرار داریم، عنوان کرد: از دو هفته پیش طرح تشدید مقابله با سارقین حرفه ای در استان کلید خورده و در ایام پیش رو با افزایش گشتی ها و هماهنگی هایی که انجام شده استمرار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند و قابل تقدیر تحقق راه اندازی مرکز ماده ۱۶ به عنوان نیاز ضروری در استان بود که با تلاش و کار جهادی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جامه عمل پوشانده شد.
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در شرایط فعلی اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و وانت های دستفروشی به صلاح نیست، گفت: به صورت جدی از این طرح حمایت و در کنار مجموعه شهرداری خواهیم بود اما زمان اجرای آن باید به بعد از تعطیلات نورزی موکول شود.
آزادی با تاکید براینکه کار نیروی انتظامی انسان محور است، عنوان کرد: اگر تعامل بین دستگاه هایی که خدمات رسان هستند بیشتر شود به همان میزان خدمات رسانی به مردم هم بیشتر خواهد شد و خروجی آن رضایتمندی و امیدآفرینی در جامعه خواهد بود.
وی افزود: تعامل پیشبرنده امورات است و می تواند زمینه را برای تحقق اهداف و چشم اندازهای نظام که ایجاد رضایتمندی هرچه بیشتر جامعه است فراهم کند.
فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: تعامل بین دستگاهی با هدف خدمات رسانی هرچه بیشتر مردم از سیاست های اصلی و اهداف مد نظر در مجموعه انتظامی است.
آزادی با بیان اینکه روزهای پایان سال با توجه به مراسمات مختلف و همچنین حضور گردشگران و مهمانان نوروزی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: آمادگی همراهی و همکاری هرچه بیشتر را با مجموعه شهرداری و فرمانداری داریم.
وی اظهار کرد: عملکرد قابل تقدیر مدیریت شهری در بروزرسانی حقوق کارکنان رضایتمندی بین سازمانی و در نتیجه بستر خدمت رسانی هرچه بیشتر این نهاد را به شهروندان فراهم کرده است.

ساماندهی وانت های میوه فروش نیاز به تعامل بین دستگاهی دارد
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر، شهروندان را به شدت رنج می دهد، عنوان کرد: جمع آوری وانت بارهای دستفروشان ثمره تعامل جمعی بود اتفاقات اخیر اجازه نداد حلاوت این حرکت استمرار داشته باشد این مهم باید با تعامل هرچه بیشتر شهرداری و انتظامی به صورت جامع انجام گیرد.
حسن عسکری نیز در جلسه دیدار با فرمانده انتظامی استان کردستان، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: سال جدید و بهار قرآن را به همه مردم استان و خاصتا شهروندان نیروهای انتظامی شبانه روز پای کار بوده و اسایش امروز ما مدیون رشادت های این عزیزان است که تمام توان خود را برای برقراری و حفظ امنیت بکار گرفته اند.
وی تصریح کرد: دشمنان دنبال سوریه سازی ایران بود، فشارهایی که در اغتشاشات اخیر ازسوی دشمنان روی جمهوری اسلامی وارد شد، خیلی بیشتر از فشارهایی است که روی سوریه اعمال شد، اما دشمنان بار دیگر از ملت ایران ناامید و در جنگ شناختی هم شکست خوردند.
فرماندار سنندج با بیان اینکه عملکرد شهرداری در مدیریت شهر به ویژه تنظیم آن در دوران اغتشاشات موجب شد که مردم به لحاظ روانی فشار زیادی را متحمل نشوند، گفت: تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم شهرداری و حضور مستمر شهردار و اعضای شورا در آن ایام موجب شد که مردم چهره ناآرامی را در شهر نظاره گر نباشند.
عسکری تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر در مسیر خدمات رسانی به مردم همواره پای کار بوده و در ستاد برفروبی نیز عملکرد بسیار رضایت بخشی داشته اند.
وی گفت: انتظار داریم این تعامل و همدلی در روزهای پایان سال و همچنین جشن های نوروزی در بین نیروی انتظامی و مدیریت شهری ادامه داشته باشد.
فرماندار سنندج خروجی تعاملات بین دستگاهی را زمینه ساز رضایتمندی مردم خواند و گفت: با روحیه تعاملی و همراهی که وجود دارد می توانیم مشکلات و موانع را رفع کنیم.
به گفته عسکری ، یک دستی در جامعه دنبال این است که یک غم و ناامیدی را تزریق کنند مشکلات وجود دارد اما نباید تلاش هایی که در راستای رفع مشکلات صورت می گیرد را نادیده گرفت.
وی با تاکید براینکه دشمن دنبال القای ناامیدی در جامعه است، عنوان کرد: باید مواظب باشیم که ناخواسته در زمین دشمنان بازی نکنیم.
فرماندار سنندج به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای برگزاری مراسمات آخر سال به ویژه ویژه برنامه های نورزی در این شهرستان گریزی زد و گفت: حاکمیت با شادی مردم مخالف نیست از همین الان برای جشن نوروز با حضور آحاد مردم برنامه ریزی کرده ایم.
عسکری در ادامه با تاکید براینکه نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر شهروندان را به شدت رنج می دهد، عنوان کرد: جمع آوری وانت بارهای دستفروشان ثمره تعامل جمعی بود اتفاقات اخیر اجازه نداد حلاوت این حرکت استمرار داشته باشد این مهم باید با تعامل هرچه بیشتر شهرداری و انتظامی به صورت جامع انجام گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی کامل وانت بارهای دست فروشی و دست فروشان در شهر نیاز به تعامل بین دستگاه به ویژه نیروی انتظامی دارد اگر اراده جمعی در این خصوص نباشد موفق نخواهیم بود.
اقتدار پلیس آرامش شهر و شهروندان را به دنبال دارد/انجام اقدامات کوتاه مدت برای رفع گره های ترافیکی

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه گفت: هوشیاری و اقتدار هرچه بیشتر پلیس در ایام پایان سال آرامش روانی بیشتر شهر و شهروندان را به دنبال دارد.
فرهاد میمنت آبادی در دیدار با فرمانده انتظامی استان کردستان که با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج صورت گرفت، با بیان اینکه وجه مشترکی بین خدمات شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، اظهار کرد: خدمات این دو مجموعه همیشگی بوده و در هیچ مقطعی تعطیل بردار نیست.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: انجام وظیفه در دو حوزه مدیریت شهری و امنیت شهری هرگز تعطیل بردار نیست و به صورت کاملا مستقیم با زندگی مردم مرتبط است.
وی اضافه کرد: تلاش در راستای تامین امنیت در استان های مانند کردستان که نوار مرزی طولانی با کشور همسایه دارد کار ساده ای نیست و نیاز به تلاش و کار جهادی بیشتری دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: اگر امروز شهرداری در همه زمینه ها حتی در حوزه هایی که جز وظایف اصلی آن نیست ورود می کند به خاطر این است که سیاست ما در شورا و مدیریت شهری این دوره انجام کارهایی به زمین مانده ای است که شاید در گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.
میمنت آبادی خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم کم و کاستی هایی که وجود دارد در حد توان با هدف رضایتمندی شهروندان و خنثی کردن توطئه های دشمنان جبران کنیم و شکاف ها و خلاهایی که وجود دارد را جبران کنیم.
وی عنوان کرد: در بحث امنیت در ایام خاص سال هستیم پلیس هرچقدر مقتدر و هوشیارتر عمل کند مردم آرامش روانی بیشتری دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه از ترافیک به عنوان یکی از مشکلات جدی مردم در شهر سنندج نام برد و گفت: رفع این مشکل مطالبه جدی شهروندان است و باید با ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت زمینه پاسخگویی به این مطالبه به حق مردم را فراهم سازیم.
وی با تاکید براینکه تا زمانی که نسخه هزینه بر برای رفع این مشکل تعریف و اجرا می شود، نیاز به اقدامات کوتاه مدت هستیم، گفت: باید مسکن های کوتاه مدت برای رفع بخشی از مشکلات ترافیکی تا زمان به ثمر نشستن پروژه های کلان ترافیکی که توسط مجموعه مدیریت شهری تعریف شده انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج حضور هرچه بیشتر نیروهای راهنمایی رانندگی را در کاهش ترافیک شهر ضروری خواند و گفت: باید با تعامل هرچه زمینه رضایتمندی شهروندان در این خصوص فراهم شود.