رونمایی از سند چشم‌انداز پوسکو برای تبدیل شدن شدن به صنعت سبز پوسکو از سند چشم‌انداز خود برای تبدیل شدن شدن به یک صنعت سبز رونمایی کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پوسکو اینترنشنال، بزرگترین شرکت تجاری کره جنوبی و زیرمجموعه هلدینگ فولادسازی پوسکو، هفته گذشته در راستای تبدیل شدن به یک شرکت سبز […]

رونمایی از سند چشم‌انداز پوسکو برای تبدیل شدن شدن به صنعت سبز

پوسکو از سند چشم‌انداز خود برای تبدیل شدن شدن به یک صنعت سبز رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پوسکو اینترنشنال، بزرگترین شرکت تجاری کره جنوبی و زیرمجموعه هلدینگ فولادسازی پوسکو، هفته گذشته در راستای تبدیل شدن به یک شرکت سبز تا سال ۲۰۳۰، از اهداف بلندپروازانه مختلف خود در قالب سند چشم‌انداز رونمایی کرد.

بر اساس این سند، پوسکو اینترنشنال، فروش فولاد سبز خود را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد کرد. این شرکت در افق ۲۰۳۰، سالانه حدود ۴ میلیون تن فولاد سازگار با طبیعت را به بازار عرضه می‌کند و این در حالی است که میزان عرضه این محصولات در سال گذشته، ۱.۸۱ میلیون تن بوده است.

در همین راستا چوی جونگ وو، مدیرعامل هلدینگ پوسکو در مراسمی که به مناسبت پیوستن پوسکو اینترنشنال به هلدینگ پوسکو برگزار شد از نبدیل شدن این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به یک شرکت دوستدار محیط زیست خبر داد.

شایان ذکر است پوسکو اینترنشنال قصد دارد بازار خود را از میزان کنونی خود یعنی ۲.۹۲ میلیون دلار طی برنامه‌ای مدون تا سال ۲۰۳۰ به ۱۷.۷ میلیون دلار توسعه داده و به عرصه‌های دیگری نظیر غذا، انرژی و دیگر کسب‌وکارهای جدید وارد شود. از جمله پروژه‌های جدید این شرکت می‌توان به افزایش چهار برابری ظرفیت ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) تا سال ۲۰۳۰ و ساخت پروژه های جدید نیروگاه بادی دریایی تا سال ۲۰۲۷ اشاره کرد. البته پیش از این نیز این شرکت در راستای تولید فولاد سبز نیروگاهی بادی را در جئولی جنوبی کشور جنوبی احداث کرده بود.

شایان ذکر است ، شرکت کره‌ای پوسکو، با ظرفیت بالغ بر ۴۲ میلیون تن فولادخام، در رتبه چهارم بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفت. این شرکت در سال ۲۰۱۰ ازنظر میزان ارزش بازار سرمایه، به‌عنوان بزرگترین شرکت فولاد جهان محسوب می‌شد.