از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۶ ماه می گذرد. در این میان دستور رییس جمهور در آبان ۱۴۰۰ برای جلوگیری از افزایش قیمت کارخانه ای خودروها و عقب نشینی دولت از این دستور از یک سو و حذف تدریجی خودروها از فرآیند فروش فوق العاده مبتنی بر قرعه کشی و سپردن فروش آنها […]

  از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۱۶ ماه می گذرد. در این میان دستور رییس جمهور در آبان ۱۴۰۰ برای جلوگیری از افزایش قیمت کارخانه ای خودروها و عقب نشینی دولت از این دستور از یک سو و حذف تدریجی خودروها از فرآیند فروش فوق العاده مبتنی بر قرعه کشی و سپردن فروش آنها به بورس کالا از سوی دیگر به عنوان مهم ترین رخدادها در بازار خودرو حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در کنار این موارد، موافقت دولت با واردات خودرو پس از سال ها ممنوعیت ورود خودروهای خارجی که با حمایت و فشار برخی نمایندگان مجلس و فعالان حوزه خودرو وارداتی همراه بود، به عاملی تعیین کننده تبدیل شد اما علیرغم تمام این مسائل، رالی قیمت خودروهای داخلی متوقف نشده است.

پر واضح است آنچه به نام واقعی سازی قیمت ها، حذف سود دلالان، افزایش عرضه از طریق واردات و … برای تثبیت و تک نرخی کردن خودرو شکل گرفته است اکنون با شکست کامل مواجه شده است.