رییس سازمان هواپیمایی با اعلام نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما، گفت: یکی از مسیرهای توسعه ناوگان، ساخت داخلی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای ساخت داخل وارد چرخه پروازی شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «محمد محمدی بخش» در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ […]

رییس سازمان هواپیمایی با اعلام نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما، گفت: یکی از مسیرهای توسعه ناوگان، ساخت داخلی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای ساخت داخل وارد چرخه پروازی شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، «محمد محمدی بخش» در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری، هواپیماهای ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی اظهار داشت: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود.

وی افزود: در این میان تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به کارکرد هواپیماهای کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه می‌کنیم. در حوزه ایرتاکسی نیز راه برون‌رفت از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه‌ای می‌دانیم که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.

محمدی بخش گفت: ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که باید از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمایی کارکرده اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر فشار تحریم و عدم امکان خرید قطعات نو گفت: امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.