دور دوم نشست گفتگوی ملی میان گروه‌های سیاسی عراق در حالی برگزار شد که باز هم جریان صدر از حضور در این نشست خودداری کرد؛ اما ائتلاف سیاده و حزب دموکرات به عنوان دو ضلع سُنی و کُرد نزدیک به جریان صدر در نشست حاضر بودند. آیا این نشست‌ها نتیجه خواهد داد؟ به گزارش پایگاه […]

دور دوم نشست گفتگوی ملی میان گروه‌های سیاسی عراق در حالی برگزار شد که باز هم جریان صدر از حضور در این نشست خودداری کرد؛ اما ائتلاف سیاده و حزب دموکرات به عنوان دو ضلع سُنی و کُرد نزدیک به جریان صدر در نشست حاضر بودند. آیا این نشست‌ها نتیجه خواهد داد؟

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،  دور دوم گفتگوی ملی به دعوت «مصطفی الکاظمی» روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه برگزار شد. این گفتگو به مانند دور اول آن با پشتیبانی پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق برگزار می شود و این موضوع نشان دهنده رغبت دولت‌های غربی و آمریکا به تشکیل دولتی توافقی در عراق است هرچند باید به این نکته هم اشاره داشت که نوع تمایل و رغبت غربی‌ها به تشکیل چنین دولتی در عراق با نوع تمایل ایران متفاوت است زیرا نوع تمایل ایران بر اساس حفظ وحدت و انسجام بیت شیعی و عدم حذف هیچکدام از گروه‌هاست اما نوع تمایل غربی‌ها بر اساس ایجاد جنگ داخلی میان ارکان این بیت و تضعیف آن و در نهایت بی نتیجه بودن چنین نزاعی و سپس روی آوردن به دولتی توافقی است. در این گزارش ما به بررسی وضعیت حاضران در این نشست و نیز خروجی‌های آن خواهیم پرداخت.