جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت برنامه های صمت کردستان قرار دارد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت برنامه های صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی در جلسه تبیین شعار سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران اقتصادی استان […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت برنامه های صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی در جلسه تبیین شعار سال ۱۴۰۳ که با حضور مدیران اقتصادی استان کردستان، برگزار شد،اظهار داشت:تولید راه‌گشای دغدغه معیشت مردم است و سازمان صمت در این زمینه ورود کرده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود:در دو سال اخیر سند راهبردی استان را نهادینه کرده‌ایم و در سال‌های ۴۰۱ و ۴۰۲ به تحقق شعار سال در استان در مباحث تولید رسیده‌ایم.
وی بیان کرد: ۳۰ درصد تولید ناخالص و ۳۷ درصد اشتغال استان کردستان مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت است.
خلیقی یادآور شد:برای شعار امسال، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بخصوص طرح‌های پیشران را در برنامه داریم که عمدتا صنایع معدنی است.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت کردستان ادامه داد تا پایان سال ۱۴۰۵ زنجیره فولاد در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
خلیقی گفت:آنچه مهم است برای امسال ۸ درصد رشد در بخش صنعت، برای معدن ۱۳ درصد و برای تجارت ۲۳ درصد رشد در نظر گرفته شده و ما این مهم در استان کردستان را به جد دنبال خواهیم کرد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار خارجی در برنامه صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد که سال ۴۰۲ حدود ۶۷ درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشت و نسبت به صدور مجوز سرمایه‌گذاری تسهیل شده است.
خلیقی افزود:فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال در برنامه صمت کردستان قرار دارد همانگونه که سال گذشته ۱۱ واحد به چرخه تولید بازگشتند.
وی بیان کرد:برای رسیدن به رشد تولید و تحق شعار سال الزاماتی در سند راهبردی دیده شده است و در زمینه زمین صنعتی نیز با جذب اعتبارات بیشتر می‌توان به هدف رسید.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: امسال ۱۱ واحد معدنی هم به چرخه تولید بازگشت و به چهار واحد تسهیلات پرداخت شد.
خلیقی خواستار توجه ویژه کارگروه به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای صنعتی و تولیدی لستان شد که سال گذشته حدود دو هزار میلیارد تومان پرداخت شد.
وی ادامه داد:تسهیل در اکتشاف از برنامه‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان است که سال گذشته تحقق ۵۷ درصدی در این زمینه صورت گرفت.