رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر هفته طی ساعات بعداز ظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای و احتمال طوفان لحظه‌ای مورد انتظار است .

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اواسط هفته  آینده  آسمان در اغلب نقاط صاف و در بعضی ساعات با وزش باد همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر هفته طی ساعات بعداز ظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای و احتمال طوفان لحظه‌ای مورد انتظار است که در مناطق شمال شرق، شرق و مرکز استان با خیزش گرد و خاک ناشی از کانون‌های داخلی و کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

امینی با اشاره به صدور هشدار زرد از بعدازظهر امروز تا پایان روز شنبه بیان کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها انتظار می‌رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دمای کمینه و تنش دمایی خاطرنشان کرد: با کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه‌ای و ایجاد تنش دمایی در محصولات کشاورزی، باغات و گلخانه‌ها در مناطق درگیر سرمازدگی شامل مناطق کوهستانی واقع در خوانسار، بویین و میاندشت، چادگان و فریدونشهر پیش‌بینی می‌شود.
امینی بیان کرد: تنظیم دمای گلخانه‌ها، باغات و مزارع کشاورزی برای جلوگیری از خسارات ناشی از تنش دمایی یا سرمازدگی توصیه می‌شود.

امینی افزود: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۴۰ و کمینه فردا صبح ۲۱ درجه و خوروبیابانک با ۴۵ درجه و بویین میاندشت با ۴ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.