در پی وقوع انفجار در کارخانه مواد منفجره در مرکز روسیه، دست‌کم ۶ نفر جان باختند و ۲ نفر نیز زخمی شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، منابع خدمات اضطراری روسیه گزارش کردند که انفجاری در کارخانه مواد منفجره در مرکز روسیه به مرگ دست‌کم ۶ نفر و زخمی شدن دو نفر […]

در پی وقوع انفجار در کارخانه مواد منفجره در مرکز روسیه، دست‌کم ۶ نفر جان باختند و ۲ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، منابع خدمات اضطراری روسیه گزارش کردند که انفجاری در کارخانه مواد منفجره در مرکز روسیه به مرگ دست‌کم ۶ نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، خدمات امور اضطراری روسیه روز گذشته (جمعه) گزارش کردند که انفجاری در شهر «چاپائوفسک» در منطقه «سامارا» و در کارخانه «پرومسینتز» به وقوع پیوست.

یکی از نمایندگان سرویس اورژانس به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که انفجار فوق زمانی رخ داد که کارگران محلی در حال برچیدن یک خط لوله فنی بودند که البته در پی وقوع این حادثه، آتش‌سوزی رخ نداد.

کارخانه پرومسینتز یکی از تولیدکنندگان اصلی مواد منفجره صنعتی در روسیه است که محصولات آن در معدن و اکتشاف نفت مورد استفاده قرار می گیرد. حدود یکهزار و ۳۰۰ کارگر در این کارخانه استخدام شده‌اند.

در یک حادثه دیگر که اواخر خردادماه امسال به وقوع پیوست، انفجاری در کارخانه باروت‌سازی در منطقه مرکزی «تامبوف» روسیه به وقوع پیوست که در نتیجه آن دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

مهر دو سال پیش نیز در پی وقوع انفجار در کارخانه تولید باروت در منطقه «ریازان» روسیه، دست‌کم ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند و در پی این انفجار، آتش‌سوزی رخ داد و کارخانه کاملاً تخریب شد.