جمعی از قضات و مسؤولان قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان مرکزی اصفهان بازدید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمد محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری زندانها در حاشیه این بازدید بیان داشت: […]

جمعی از قضات و مسؤولان قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان مرکزی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمد محمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و دبیر ستاد کاهش جمعیت کیفری زندانها در حاشیه این بازدید بیان داشت: در ششمین روز از هفته قوه قضاییه که به عنوان روز ترویج صلح و سازش و اصلاح مجرمان نام گذاری شده حدود دویست تن از قضات دادگاه های تجدید نظر و محاکم عمومی و دادسرا با حضور در زندان مرکزی اصفهان با زندانیان ملاقات نموده و پس از استماع اظهارات آنان، با بررسی درخواست و شرایط متقاضیان تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.
وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط قضات و با همکاری خیران، تعداد ۱۰۸ نفر از زندانیان استان اصفهان، آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به فعالیت های دادگستری استان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها تصریح کرد: با توجه به سیاست های مدون قوه قضاییه در خصوص اصلاح مجرمان و حبس زدایی، دادگستری استان اصفهان با برگزاری منظم دو جلسه کمسیون عفو در هر ماه، همواره در این مسیر، گام برمی دارد.
محمدی ادامه داد: تاکید بر استفاده حداکثری از مجازات های جایگزین حبس، سرکشی به زندان ها و بررسی شرایط زندانیانی که امید به اصلاح و بازگشتشان به جامعه به عنوان یک فرد مفید هست؛ را می توان از دیگر اقدامات دادگستری استان در جهت کاهش تعداد زندانیان استان نام برد.