سخنگوی بانک مرکزی با اشاره به اینکه عرضه ارز افزایش یافته است، از رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در سامانه نیما خبر داد و اعلام کرد: میزان تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی در نیمه نخست امسال هم علی‌رغم رشد قیمت جهانی کالاهای اساسی، ۲ میلیارد دلار کاهش یافت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، […]

سخنگوی بانک مرکزی با اشاره به اینکه عرضه ارز افزایش یافته است، از رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در سامانه نیما خبر داد و اعلام کرد: میزان تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی در نیمه نخست امسال هم علی‌رغم رشد قیمت جهانی کالاهای اساسی، ۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی در توییتی نوشت: تأمین و عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما افزایش یافت. در ۶ماهه ابتدایی امسال، معامله ارز در این سامانه معادل ۲۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بود که از ابتدای مهر تا امروز هم روزانه به طور متوسط تا ۱۵۰ میلیون دلار به آن اضافه شده است.

وی افزود: رشد ۸۰ درصدی معاملات نسبت به مدت مشابه پارسال حجم معاملات در بازار متشکل ارزی هم در این مدت به‌صورت اسکناس و برای تأمین نیازهای خدماتی از مرز ۶۱۰ میلیون دلار گذشت

سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: میزان تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی در نیمه نخست امسال هم علی‌رغم رشد قیمت جهانی کالاهای اساسی، ۲ میلیارد دلار کاهش یافت؛ واقعی شدن تقاضا و حذف تقاضاهای کاذب برای ارز عرضه و تأمین ارز از طریق بازار توافقی و متشکل بیشتر شده و تعمیق این بازار و شفافیت معاملات هم‌اکنون در دسترس است.