سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۷۹۲ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از هلال‌احمر، “بابک محمودی” در تشریح عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ٢۴ ساعت گذشته افزود: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند […]

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۷۹۲ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از هلال‌احمر، “بابک محمودی” در تشریح عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ٢۴ ساعت گذشته افزود: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند که ۲۵ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در ۳۲ منطقه انجام شده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۹۲ نفر امدادرسانی شد، ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته و ۲۴ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۷۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

هلال احمر ۲۳ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: بر اساس صدور هشدار سطح قرمز بارندگی و سیلاب، نجاتگران ۶ استان کشور در شمال غرب و غرب کشور در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی در حوادث جوی هستند.
بر اساس اطلاعیه سازمان امداد و نجات هلال احمر تا ساعت ۱۶ روز چهارشنبه (۲۳ فروردین ۱۴۰۲) در استان لرستان در روستای«چم‌گز» در شهرستان پلدختر کمپ اسکان اضطراری هلال احمر در فضایی امن و مسقف ایجاد شده تا روستاییان منطقه در صورت خطر سیلاب به آن‌جا پناه ببرند.
یک سالن ورزشی نیز برای اسکان اضطراری در شهرستان معمولان تجهیز شده ‌است.
همچنین جاده قدیم خرم‌آباد به پلدختر هم به دلیل شدت بارش‌ها مسدود شده‌ است.
بر اساس این اطلاعیه، در استان کردستان هم وضعیت سدهای «گاران» در مریوان و «چراغ‌ویس» در سقز نگران کننده است و هشدار سرریز این سدها مردم روستاهای پایین دست را تهدید می‌کند.