امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ میزبان شریف مالکوچ، رییس کل سازمان بازرسی ترکیه بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با رییس کل سازمان بازرسی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان […]

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ میزبان شریف مالکوچ، رییس کل سازمان بازرسی ترکیه بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با رییس کل سازمان بازرسی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان و شریف مالکوچ رییس کل سازمان بازرسی جمهوری ترکیه در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوجانبه، مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور از جمله موضوع حقوق بشر، استرداد مجرمین، معاضدت حقوقی و … را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری در دیدار با شریف مالکوچ، رئیس آمبودزمان جمهوری ترکیه و هیئت همراه گفت: ایران و ترکیه از دیرباز روابط گسترده‌اى در ابعاد مختلف از جمله فرهنگى، تاریخی و … داشته و دارند و جمهورى اسلامى ایران به دنبال تقویت همه‌جانبه روابط سیاسى، اقتصادی، اجتماعى و… با کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه است، به طور حتم در این تعاملات هرچقدر روابط مستحکم‌تر باشد فواید آن برای مردم دو کشور و منطقه بیشتر خواهد بود.
وی با اشاره به همکارى ایران، ترکیه و روسیه برای ایجاد صلح در سوریه گفت: با وجود اینکه کشورهاى اسلامی داراى منابع غنی علوم انسانی هستند اما مطالعات دانشگاهی در این زمینه قابل توجه نبوده که ضروری است به این موضوع توجه شود.
رحیمی به چند موافقت‌نامه بین‌المللی بین ایران و ترکیه اشاره کرد و ضمن تاکید بر پیگیری این موافقت‌نامه‌ها گفت: ما خواستار اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای انتقال زندانیان ایرانی از زندان‌های ترکیه هستیم و متقابلا در خصوص انتقال زندانیان ترکیه‌ای از ایران نیز مصمم هستیم.