شهردار اصفهان گفت: نگاه مدیریت شهری در این کلانشهر متأثر از دیدگاه دین به زنان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در جمع بانوان توانمند شهر اصفهان با اشاره به نقش برجسته و ارزش زنان در نزد پروردگار اظهار کرد: جایگاه زنان در نزد هیچکس به اندازه پروردگار دارای شأن و […]

شهردار اصفهان گفت: نگاه مدیریت شهری در این کلانشهر متأثر از دیدگاه دین به زنان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در جمع بانوان توانمند شهر اصفهان با اشاره به نقش برجسته و ارزش زنان در نزد پروردگار اظهار کرد: جایگاه زنان در نزد هیچکس به اندازه پروردگار دارای شأن و جایگاه نبوده است و گروهی می‌خواهند با شعارهایی حول نام زنان، افکار عمومی را فریب دهند، البته برخی از برداشت‌های اشتباه و تنگ‌نظری‌ها وجود داشته که بهانه دست عده‌ای داده تا القا کنند، نگاه دین به زن تحقیرآمیز است.

او افزود: امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زنان بوده است و این امام خمینی (ره) بود که در بدو انقلاب زنان را برای ورود به عرصه سیاسی و اجتماعی دعوت کرد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه نگاه مدیریت شهری به زنان متأثر از نگاه درست دینی به زن است، گفت: همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی بانوان را در شورای مشورتی بانوان شهرداری پیگیری و آن را به عمل نزدیک می‌کنیم.

او معرفی زنان موفق در جامعه را از مهمترین پیشنهادات و مطالبات دانست و افزود: باید شخصیتی از زن را به نمایش بگذاریم که مدنظر فرهنگ و اعتقادات ما است، لذا امیدواریم با کمک فرهیختگان این طرح اجرایی شود.

قاسم‌زاده شرط ارتباط مؤثر به ویژه با جوانان را پذیرش بدون قید و شرط و همدلی دانست و تأکید کرد: نوجوان باید دیده و فهمیده شود، احساس کند حکومت یا حاکمیت او را دوست دارد و به او بها می‌دهد، در غیر این صورت اگر احساس کند ارزشمند نیست یا افسرده می‌شود یا عصیان می‌کند.

او در پایان از راه اندازی بزرگ‌ترین کافی‌شاپ ویژه دختران در محوری‌ترین خیابان اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد.

ضرورت اجرای برنامه‌های خانواده‌محور در شهر

کمال حیدری معاون فرهنگی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار گفت: اولویت اقدامات فرهنگی در شهر باید خانواده‌محوری باشد و در این راستا بانوان توانمند شهر در حل مسائل با این رویکرد به شهرداری پیشنهاد و ایده دهند.

کمال حیدری با تأکید بر اینکه محور برنامه‌ها در محلات بر اساس شبکه‌سازی است تا قشرهای مختلف از آن بهره‌مند شوند، گفت: ظرفیت حوزه بانوان بسیار زیاد است، بنابراین باید با تعریف شبکه، بدانیم چه می‌کنیم و کجا می‌خواهیم برویم تا بتوانیم نقش ایفا کنیم.

او با بیان اینکه فضایی برای ورزش و تحرک بانوان در شهر وجود ندارد، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای را در دست انجام داریم تا فضایی در مدارس برای استفاده و تحرک و ورزش بانوان باز شود