خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی برای اصفهان شهردار اصفهان در عقد انعقاد قراردادی با شرکت «اسنا» نسبت به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی برای اقدام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مراسم انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی با شرکت […]

خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی برای اصفهان

شهردار اصفهان در عقد انعقاد قراردادی با شرکت «اسنا» نسبت به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی برای اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مراسم انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی با شرکت «اسنا» برگزار شد.

در این مراسم شهردار اصفهان با بیان اینکه مسیر فنی این موضوع در شده و کار به نتیجه رسیده است، اظهار کرد: انعقاد این قرارداد می‌تواند سرآغازی برای انجام اقدامات بعدی در این حوزه باشد.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در سال آینده نیز ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی خواهد بود، افزود: امیدوارم همکاری با شرکت اسنا تداوم داشته باشد و بتوانیم در باقی مانده سال جاری و سال آینده قرارداد دیگری نیز با این شرکت داشته باشیم.

توزیع تدریجی اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان هم گفت: مدیریت شهری در بررسی‌ها و مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خودروسازی، نسبت به همکاری با شرکت اسنا اقدام کرد که در مرحله نخست ۵۰ اتوبوس خریداری شده و در مرحله بعد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز خریداری خواهد شد.

حسین حق‌شناس افزود: مرداد ماه سال جاری مصوبه‌ای از سوی وزارت صمت مبنی بر تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها داشتیم که طی برگزاری جلسات منسجم پیرامون این موضوع و حمایت شهردار اصفهان مقرر شد با همین قیمت موجود اتوبوس‌ها خریداری شود.

به گفته وی، قطعات این اتوبوس‌های ۱۸ متری از کشور آلمان وارد، سپس موتور و گیربکس آن در کشور چین مونتاژ می‌شود و در نهایت در ایران بدنه آن‌ها اضافه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پس از انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس‌های ۱۸ متری بی‌آرتی، ابتدا هفت دستگاه به خطوط اضافه می شود و پس از آن، اتوبوس‌های بعدی نیز به خطوط خواهد رسید.

افزودن ۷ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری به خطوط بی‌آرتی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه هم گفت: تعداد هفت دستگاه از اتوبوس‌های خریداری شده در بهمن‌ماه سال جاری و مابقی در اولین فرصت تحویل داده خواهد شد.

داوود بحیرایی افزود: این اتوبوس‌های ۱۸ متری به صورت دو کابین و دارای موتور قدرتمند و استاندارد آلایندگی روز یورو «ای.ای.وی ۵» همراه با سامانه کاهش اکسیدهای نیتروژن ان.او.ایکس است.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها مجهز به رمپ ویلچر برای استفاده افراد توانخواه از نوع شاسی کم‌ارتفاع، سامانه‌های ایمنی هشدار برخورد از جلو برای حفاظت از عابران عبوری از جلوی اتوبوس، دوربین ۳۶۰ درجه برای کنترل اطراف اتوبوس برای حفظ ایمنی مسافران، سنسورهای ایمنی برای پیشگیری از قرار گرفتن مسافر بین درها و سیستم ایمنی جلوگیری از حرکت اتوبوس هنگام باز بودن درهای آن است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، سیستم کنترل پایداری برای جلوگیری از واژگونی اتوبوس را از دیگر ویژگی های این اتوبوس ها دانست و گفت: این اتوبوس ها مجهز به سیستم کمکی حرکت در سراشیبی‌ها، دارای شارژر یو.اس.بی به ازای هر صندلی، سیستم نمایشگر برای ارائه اطلاعات به مسافران و اطفای حریق اتوماتیک است.