وزارت کشور فرانسه در تازه‌ترین آمار از بازداشت‌های ناآرامی‌های دیشب (جمعه)، شمار بازداشت‌شدگان را یک هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه خبری «فرانس ۲۴» در خبری فوری از افزایش شمار بازداشتی‌های شب گذشته در فرانسه خبر داد و به نقل از آمار تازه وزارت کشور این تعداد را […]

وزارت کشور فرانسه در تازه‌ترین آمار از بازداشت‌های ناآرامی‌های دیشب (جمعه)، شمار بازداشت‌شدگان را یک هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه خبری «فرانس ۲۴» در خبری فوری از افزایش شمار بازداشتی‌های شب گذشته در فرانسه خبر داد و به نقل از آمار تازه وزارت کشور این تعداد را یک هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد.

اقدام یک افسر پلیس راهنمایی رانندگی فرانسه در شلیک به یک نوجوان و مرگ او، آشوبی در فرانسه به راه انداخت که رئیس جمهوری را از میانه یک نشست بین‌المللی به پاریس بازگرداند و احتمال اعلام وضعیت اضطراری در کشور را مطرح کرد؛ آشوبی که برخی رسانه‌ها از آن با عنوان «لرزه در دیوارهای الیزه» یاد کردند.

شهرهای فرانسه چهار شب ناآرام و ملتهب را گذرانده اند. تصاویر ناآرامی‌های شهری و غارت فروشگاه‌ها در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود و شمار بازداشت‌شدگان در هر گزارش وزارت کشور افزایش می‌یابد. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود از میزان قابل توجه خسارت‌ها به اموال عمومی از جمله ساختمان‌ها، خودروها، اتوبوس‌ها و حتی ترامواها حکایت دارد. هزاران مورد آتش‌سوزی در معابر عمومی و آسیب صدها ساختمان ثبت شده است.

روز سه‌شنبه یک افسر پلیس راهنمایی رانندگی در شهر نانتر در جریان کنترل جاده‌ای خودرویی را که راننده آن نوجوانی ۱۷ ساله به نام نائل (Nahel) بود، متوقف کرد. پس از آنکه خودرو بی‌توجه به دستور توقف پلیس مجدد به راه افتاد، پلیس به سر راننده شلیک کرد و او را کشت. پلیس ضارب در گزارش خود اعلام کرد که راننده قصد آدم کشی داشته و وی به همین دلیل مجبور به شلیک شده است. اما انتشار ویدوئویی از لحظه واقعه، راستی گزارش را زیر سوال برد.

ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک افسر پلیس راننده‌ای را به زور اسلحه متوقف کرده اما زمانی که خودرو دوباره شروع به حرکت می‌کند، اقدام به شلیک کرده است. در این ویدئو صدایی به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی.»

فرانس ۲۴ همچنین در مطلب کوتاهی به کشیده شدن ناآرامی های فرانسه به بلژیک اشاره کرد. در این گزارش به نقل از روزنامه بلژیکی «لو سوآر» آمده است: پلیس در جریان تجمعات دیشب در مرکز بروکسل، ۹۴ نفر شامل، ۱۴ بزرگسال و ۸۰ نوجوان زیر سن قانونی را بازداشت کرده است. هفت بازداشت دیگر نیز در نواحی دیگر بلژیک از جمله شهر «لیژ» گزارش شده است.

به نوشته رسانه‌های فرانسوی امروز یک سند اطلاعاتی گسترده‌تر شدن خشونت‌ها در فرانسه با پیش‌بینی هدف قرارگرفتن بیشتر نیروهای پلیس و امنیتی، منتشر شده است.