گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور/بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع ۲۵ هزار رأسی منطقه عشایری جرقویهآیین بزرگداشت روز روستا و عشایر و بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع ۲۵ هزار رأسی منطقه عشایری جرقویه به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانبه […]

گرامیداشت روز روستا و عشایر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور/بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع ۲۵ هزار رأسی منطقه عشایری جرقویه
آیین بزرگداشت روز روستا و عشایر و بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع ۲۵ هزار رأسی منطقه عشایری جرقویه به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانبه نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، امروز جمعه پانزدهم مهرماه، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به مناسبت «روز روستا و عشایر» در شهر نصرآباد شهرستان جرقویه (بزرگترین شهر عشایر نشین استان) حضور یافت و با حضور جمعی از عشایر و مسئولان شهرستان جرقویه و استان، آیین بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع ۲۵ هزار رأسی منطقه عشایری جرقویه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ریاست جمهور برگزار شد.
دکتر سیدرضا مرتضوی در جمع عشایر شهر نصرآباد جرقویه ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر، بیان کرد: یکی از مهمترین بخش های جامعه ما، بخش روستا و عشایر است و همگان می دانند زیرساخت بسیاری از پیشرفت هایی که در کشور ما اتفاق می افتد به پشتوانه روستاییان و عشایر است.
وی نقش روستاییان و عشایر را در پیشینه جمهوری اسلامی ویژه و منحصر به فرد دانست و ادامه داد: روستاییان و عشایر غیور از گذشته تاکنون در دفاع مقدس، پایدار کردن امنیت و رقم زدن اقتدار و صلابت کشور نقش به سزایی داشته و دارند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: مأموریت ما در دولت، ارتقاء بخش های مختلف کشور و ایجاد رفاه مناسب در جامعه است. خصوصا در دولت مردمی با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، انتظار این است که مدیران، مسئولان و کارگزاران نظام، مجاهدانه میان میدان عمل باشند و مسائل مردم را رفع و رجوع کنند.
وی تصریح کرد: زمانی که مردم احساس کنند دولت از آنهاست ضعف ها و کاستی ها را تحمل می کنند؛ چرا که شاهد تلاش بی وقفه مسئولان در رفع و یا کاهش مشکلات از طرق مختلف هستند.
استاندار اصفهان با اشاره سفرهای شهرستانی کاروان خدمت دولت مردمی در استان، اظهار کرد: بعضاً مسئولان جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری مدظله العالی مادام بر آن تأکید دارند را فراموش می کنند. در سفرهای شهرستانی دیده می شود که برخی مسئولان یک طرفه به قضاوت می روند و خدمات جمهوری اسلامی را نادیده می گیرند.
دکتر مرتضوی در نظر نگرفتن و عدم بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی به آحاد مردم را یک نقص عظیم برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی خدمات گسترده ای به مردم ارائه کرده است و این در حالی است که خدمات شایسته نظام برای نسل جوان گفته نمی شود.
وی با اشاره به ارتقاء امید به زندگی میان ایرانیان خاطرنشان کرد: متوسط عمر یک ایرانی در سال ۱۳۵۶ در جمهوری اسلامی ۵۲ سال بود اما در حال حاضر امید به زندگی میان ایرانیان به ۷۵ سال ارتقاء یافته است. این مورد نشان دهنده رشد خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی و … در کشور است.
استاندار اصفهان افزود: کشوری که روزی شاه مملکتش برای انجام کاری بایستی با سفیر انگلیس هماهنگ می شد امروز در جایگاهی ایستاده که ملوان های انگلیسی از ورود به آب های کشورمان به درماندگی می افتند. آمریکا، انگلیس و سایر کشورها که خود را کشورهای قدرتمند می دانند در نظر دارند که هر تصمیمی که می خواهند در دنیا بگیرند یک پای آن ایران اسلامی است این موضوعاتِ گفته نشده از مولفه های اقتدار ماست.
دکتر مرتضوی تاکید کرد: کاری نیست که جوانان کشور ما بخواهند در حوزه علمی انجام دهند و نتوانند. اینکه در برخی جمع های ناآگاه از دوران پهلوی به نیکی سخن گفته می شود به این دلیل است که به درستی جهاد تبیین نکرده و سخن نگفته ایم.
استاندار اصفهان گفت: به پاس ازخودگذشتگی، تحمل و شکوهی که مردم سرزمین مان در طول تاریخ و مناسبت های مختلف رقم زده اند وظیفه خود می دانیم که به شایستگی به مردم خدمت کنیم اما در کنار ارائه خدمت بی وقفه و تلاش شبانه روزی بایستی دستاوردهای نظام گفته شود تا همگان بدانند.
دکتر مرتضوی ادامه داد: از مسئولان می خواهم این موارد را در بزنگاه های مختلف برای مردم بازگو کنند. امروز طرح و برنامه دشمن این است که الگویی که خلاف مانیفست های غرب و شرق در دنیا ایجاد شده و حرکت کرده را در شرایطی قرار دهند که پایدار نماند. کشوری که در فضای تحریم قرار گرفت تا تضعیف شود؛ همانند نهالی رشد کرد و امروز به ثمر رسیده است. کشوری که روزی سیم خاردار به او نمی دادند امروز از آن درخواست پهپاد دارند؛ ببینید از کجا به کجا رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه به میمنت نظام جمهوری اسلامی و حضور نوجوانان و جوانان این نظام به ثمر رسیده است و در تاریخ خواهد ماند، گفت: در درخشش این نظام هر فردی با هر جایگاهی سهم خود را دارد و اگر این نگاه در کشور ما نهادینه شود کشورهای بیگانه و دشمنان نمی توانند نوجوانان و جوانان ما را به سربازان خود تبدیل کنند.