حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اعلام خبر دستگیری ۲۰ نفر متخلف در عرصه ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج، اظهار داشت: ۱۰ نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و ۱۰ نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند که با ورود جدی دادستانی مرکز استان این اتفاق رخ داد. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اعلام خبر دستگیری ۲۰ نفر متخلف در عرصه ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج، اظهار داشت: ۱۰ نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و ۱۰ نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند که با ورود جدی دادستانی مرکز استان این اتفاق رخ داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت الاسلام حسینی با اشاره به تاکید همیشگی دستگاه قضایی استان بر احیاء حقوق عامه و صیانت از اراضی ملی و دولتی ، افزود : با ورود جدی دادستانی مرکز استان کردستان و بصورت علی الراس و مستقیم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۲۰ نفر از این افراد که بطور سازمان یافته مبادرت به تصرف اراضی ملی ، دولتی و وقفی و به تبع آن تشکیل شبکه کلاهبرداری ، رشاء و ارتشاء نموده بودند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

وی افزود : تعداد ۱۰ نفر از این افراد بازداشت شده کارمند شهرداری سنندج و ۱۰ نفر دیگر دلالان ساخت و ساز می باشند که دستگیر شده و برای این افراد پرونده قضایی در دادگستری مرکز استان تشکیل شده است و همچنین ۱ نفر از این متهمین متواری می باشد که به زودی دستگیر خواهد شد .

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : این اقدام در راستای تاکیدات مکرر دستگاه قضایی استان بر برخورد جدی و قاطع با زمین خواری و سوء استفاده از بیت المال صورت گرفته است و پیش بینی این است که تعداد این افراد در آینده نزدیک به ۳۵ نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام حسینی افزود : دادستانی مرکز استان کردستان حسب پیگیری های جدی صورت گرفته مشخصات افراد متخلف دیگری را نیز راسا استخراج نموده و طی دستور قضایی به اداره کل اطلاعات اعلام نموده است و طی روزهای آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

عالی ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند ، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان