فرمانده کل سپاه گفت: ایران مقتدر امروز به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ و این فناوری در همه یگان‌های ما توسعه پیدا کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی جایگاه […]

فرمانده کل سپاه گفت: ایران مقتدر امروز به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ و این فناوری در همه یگان‌های ما توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: جنگ دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین رخداد زندگی بشر است زیرا تمام علوم در جنگ نقش آفرین هستند.

وی ادامه داد: دانستن آرایش سیاسی صحنه جنگ و چگونگی استفاده از ظرفیت جغرافیای یک ملت برای غلبه بر دشمن برای طراحان جنگ بسیار موثرند. بدون داشتن علم سیاست و ترکیب آن با جغرافیا اداره یک جنگ ممکن نیست. دانستن جامعه شناسی یکی از مهمترین علوم پیش نیاز برای طراحی های نظامی و عملیات روانی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یک واقعیت وجود دارد که جنگ را نمی توان تنها با علوم از قبل دانسته اداره کرد؛ بلکه بسیاری از علوم مورد نیاز جنگ در خود جنگ متولد می‌شوند زیرا هر تاکتیک موفق در جنگ تنها همان یکبار به موفقیت می‌رسد و دشمن می‌تواند راه غلبه بر جنگ را پیدا کند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: امروز غافلگیری در صحنه عملیات وابسته به فناوری ها و تجهیزاتی که است که فراتر از قوه محاسباتی دشمن است و او تاکنون تجربه رویارویی با آن را نداشته است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در هیچ یک از شاخص‌های ظاهری قدرت ما بر او برتری نداشتیم و مدیریت سیاسی جنگ هم بر عهده آمریکایی‌ها بود. در حقیقت آن زمان همه امپراطوری‌های جهان دست به دست هم داده بودند تا در مقابل ما بایستند اما جنگ ترکیب ایمان خلافیت و دانش است. ساخت اصلی غلبه بر اجزا مادی، قدرت ایمان است؛ وقتی روح فداکاری و شجاعت در نیروها وجود داشته باشد فرماندهان هم قدرت خلاقیت و ابتکار پیدا می کنند لذا دانش جنگ در اثنای جنگ تولد پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه گفت: مهمترین چیز آن است که انسان‌هایی وجود داشته باشند که طراحی های پیچیده را اجرا کنند لذا وقتی روح شجاعت و فداکاری در نیروها وجود داشته باشد فرماندهان طراحی هایی پیچیده را اجرا می کنند که دشمن هرگز تصور آن را هم نمی کند.

سردار سلامی اظهار داشت: وسعت قدرت هرکشوری به وسعت قلب مردمان آن کشور و اگر قلب‌ها نلرزند گام‌ها استوار می‌شود و در نتیجه ذهن‌ها راهبردی می‌شود لذا این قلب ها هستند که می‌جنگند؛ ما تقریبا می‌توانیم بگوییم که به همه فناوری‌های نظامی روز دنیا بر پایه دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ دست یافته‌ایم و این فناوری در همه یگان‌های ما توسعه یافته است و ما برای شکست دادن دشمن قدرت انباشت کرده‌ایم.