همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در اصفهان برگزار می‌شود رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در تابستان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پژوهشگران تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را در سایت همایش ارسال و سپس تا ۳۰ اردیبهشت سال آینده اصل مقالات […]

همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده در تابستان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پژوهشگران تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را در سایت همایش ارسال و سپس تا ۳۰ اردیبهشت سال آینده اصل مقالات و پژوهش‌ها را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان صبح امروز در نشست خبری همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده و هفته پژوهش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول تاریخ، خانواده ایرانی همیشه پایدار و کارآمد بوده است، اظهار کرد: خانواده کانون و هسته مرکزی اجتماعات انسانی است و تغییر در فرهنگ و فرهنگ خانواده منجر به تغییر در ساختار جامعه و فرهنگ عمومی جامعه می‌شود و البته خانواده هم متأثر از اجتماع است و فرهنگ عمومی، قوانین و مقررات و رسانه در خانواده تأثیر می‌گذارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اعتقادات فردی و خصوصیات روان‌شناختی افراد تأثیر مستقیمی بر روابط خانوادگی می‌گذارد، عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که ما در توصیه به متخصصین که در ارتقای روابط درون خانواده با آن مواجه هستیم، ارائه نظرات متخصصین علوم مختلف به خانواده‌ها هست و چون متخصصین علوم از یکدیگر مستقل هستند توصیه‌های متفاوتی به خانواده‌ها دارند.

  • طراحی کلان برنامه کارآمدی خانواده در پژوهشگاه الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان

وی با بیان اینکه تعدد نسخه‌ها و پیشنهادات یک آسیب برای عمل افراد برای حل مشکلات و معضلات خانواده خواهد بود، عنوان کرد: ما در پژوهشگاه الهیات و خانواده یک کلان برنامه با نام کارآمدی خانواده طراحی کرده‌ایم تا با علوم مختلف به یک موضوع خاص بپردازیم و آن چه که در نهایت به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم، مجموعه‌ای از علوم مختلف و جامع نگاه متخصصان علوم مختلف باشد.

احمدیان ادامه داد: این کلان برنامه از پنج منظر به موضوع خانواده می‌پردازد. تا توصیه‌های کاربردی و عملیاتی را ارائه دهیم به‌شرط آنکه توصیه‌ها قابلیت اجرا و علم خانواده‌ها را داشته باشد و از پژوهش‌های نظری عبور کرده‌ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این همایش پشتیبان کلان برنامه کارآمد خانواده خواهد بود، گفت: ما از همه متخصصین و پژوهشگران که در حوزه خانواده پژوهش کرده‌اند و یا قصد ورود به این حوزه را دارند درخواست داریم تا در این همایش ملی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این همایش مبتنی بر الگوی ایرانی و اسلامی در سطح و گرید ISC است، عنوان کرد: ۱۵ نهاد در این همایش با ما مشارکت می‌کنند که در دو حوزه دریافت مقالات و طرح‌های پژوهشی میزبان پژوهشگران هستیم.

حجت‌الاسلام احمدیان با بیان اینکه افراد تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند که چکیده مقالات خود را در سایت ارسال کنند، خاطرنشان کرد: پژوهشگران تا ۳۰ اردیبهشت سال آینده اصل مقالات و پژوهش‌ها را ارسال کنند و خود همایش هم در تابستان ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: محورهای همایش شامل حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده، فضیلت‌های اخلاقی پایدار و کارآمدی خانواده، فقه و حقوق خانواده کارآمدی و پایداری خانواده، باورها و رفتارهای دینی کارآمدی و پایداری خانواده، پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی کارآمدی و پویایی خانواده و مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج کارآمدی و پایداری خانواده است.

در پایان این نشست پوستر همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و اصحاب رسانه رونمایی شد.