گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی از سازمان ملل خواست تا به قطعنامه‌های خود پایبند باشد که بر اساس آن داشتن یک کشور آزاد و مستقل حق مسلم فلسطینیان است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا از الجزیره، گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل […]

گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی از سازمان ملل خواست تا به قطعنامه‌های خود پایبند باشد که بر اساس آن داشتن یک کشور آزاد و مستقل حق مسلم فلسطینیان است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایرنا از الجزیره، گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از کشورها خواسته است تا نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان را عادی نکنند.
وی در ادامه افزود: ما نباید با اعمال قوانین بین المللی و قطعنامه هایی که این مجمع، سال به سال منتشر می کند، نقض دائمی حقوق بشر علیه مردم فلسطین را عادی سازیم.
بوریچ خاطر نشان کرد: [مردم فلسطین] باید به حق مسلم خود برای ایجاد کشور آزاد و مستقل دست پیدا کنند و به همین ترتیب [بیایید] حق مشروع اسرائیل برای زندگی در مرزهای امن و شناخته شده بین المللی را تضمین کنیم.
سخنرانی رئیس جمهور شیلی در سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که به تازگی یک چالش  دیپلماتیک میان شیلی و اسرائیل رخ داده است.
بوریچ در هفته های گذشته در واکنش به کشته شدن یک نوجوان فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی حاضر به حضور در جلسه‌ای برای پذیرش “گیل آرتزیلی” سفیر جدید تل آویو در شیلی نشد.