ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی» برگزار شد ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی» با حضور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]


ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی» برگزار شد


ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی» با حضور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه های عمومی» به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس با حضور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان و کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی برگزار شد.
فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان در این برنامه با تاکید بر نقش مهم شهدا، جانبازان و آزادگان در تامین امنیت کشور، گفت: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی ها، ایثارگری ها و دلاورمردی های این قشر است.
امیر حمیدرضا رحمت پور عنوان کرد: جنگ زمانی بر ملت ایران تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و این امر شرایط سختی را برای کشور به همراه آورد.
وی بیان کرد: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی از سه جبهه به سوی ایران اسلامی حمله شد و هدفش تصرف مناطقی از ایران اسلامی و نابودی کشور بود.
امیر رحمت پور ادامه داد: ملت ایران در آن شرایط سخت با فداکاری و ایثارگری به مقابله با دشمن بعثی و استکبار جهانی برخاست و شکستی مذبوحانه را به صدام تحمیل کرد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.
فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: جنگ مقدس نیست اما بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و کسانی که برای حفاظت از این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دلاورانه جنگیدند مقدس است.
وی با بیان اینکه مردم کردستان نقش مهمی در دفاع از از این سرزمین دارند، افزود: کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب « سرزمین محجاهدت های خاموش» است و در راه دفاع از ایران اسلامی مزادن و زنان بسیاری جان خود را فدا کرده اند.
امیر رحمت پور با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ترویج ایثارگری ها و رشادت های شهدا و رزمندگان، عنوان کرد: این نهاد فرهنگی محیط بسیار ارزشمند و مقدسی است که می تواند آگاهی و بصیرت را در جامعه ترویج دهد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این برنامه بر وظیفه خطیر کتابخانه ها در انتقال مفاهیم ارزشی تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی برنامه های بسیار اثرگذاری را در این حوزه برگزار می کند.
معصومه حسنی خونسار بیان کرد: کردستان به عنوان یک استان مرزی سرشار از ایثارگری و جانفشانی زنان و مردانی است که با تمام وجود از کیان مقدس ایران اسلامی دفاع کرده اند و لازم است این رشادت ها برای نسل امروز روایت شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس کتابخانه های عمومی از نویسندگانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کنند به شیوه هایی از جمله خرید و توزیع کتاب در کتابخانه ها، معرفی و رونمایی کتاب و برگزاری نشست های کتاب خوان حمایت می کند.
گفتنی است؛ در این مراسم از حسن بدخشانی، امیدسیدمحمودی، مردعلی پرویزی و عبدالله علیایی به عنوان فرزندان شهید و ایثارگران شاغل در کتابخانه های عمومی کردستان تجلیل به عمل آمد و اداره کل کتابخانه های عمومی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس از امیر حمیدرضا رحمت پور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان تقدیر کرد.

کویستان عبدالحکیمی