مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه‌های ایمنی و بهداشت محیط در سطح کشور با کمبود شدید دانشجو و فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا پرنده پیش از ظهر امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور ویژه استان‌های کرمان، […]

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه‌های ایمنی و بهداشت محیط در سطح کشور با کمبود شدید دانشجو و فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا پرنده پیش از ظهر امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور ویژه استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: باید در سطح کشور یک بستر بزرگ در حوزه ایمنی داشته باشیم که جامعه کار و تولید قسمتی از این بستر باشد.
وی عنوان کرد: اگر حوادث کشور را تقسیم‌بندی کنیم، قسمتی از این حوادث در کارگاه‌های مشمول قانون کار، قسمتی در حوادث جاده‌ای، اماکن عمومی، منازل و .. .اتفاق می‌افتد و به همین دلیل باید سازمان‌های مختلفی در  حوزه تخصصی خود در زمینه پیشگیری ورود و اقداماتی انجام دهند.
پرنده تصریح کرد: در این زمینه به استان کرمان پیشنهاد می‌دهم کارگروه پیشگیری از حوادث و ایمنی را در استانداری تشکیل دهند و دستگاه‌های مختلف خود متولی در این زمینه باشند و بازرسی‌های ما بیشتر در مناطقی که وقوع حادثه آن زیاد است، انجام شود.
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه ایمنی به تنهایی ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، گفت: باید در حوزه ایمنی تمامی دستگاه‌های همکار مانند شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، تشکلات کارگری، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و …در کنار هم کار کنیم تا در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنیم.
وی ابراز داشت: اعلام می‌کنیم اگر در سراسر کشور شرکت پیمانکاری حق و حقوق کارگری را کامل پرداخت نکند، این پیمانکاران رد صلاحیت و مجوز آنها ابطال می‌شود.
پرنده تصریح کرد: در مواردی دیده و گزارش شده که از کارگران سفته سفید امضا و تسویه سفید امضا می‌گیرند این کار غیر قانونی و ممنوع است و از کارگران درخواست داریم، اگر چنین مواردی در محدوده اشتغال آنها وجود دارد حتما گزارش دهند  و بازرسان هم  حتما به این موضوع باید ورود کنند و تخلف را در دبیرخانه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ثبت کنند و چنانچه کارگری روزی در شورای حل اختلاف شکایت کرد بتواند از گزارش بازرسان استفاده کنند.
وی عنوان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش سطوح ایمنی در مدارس را دارد زیرا باید ایمنی را در مدارس به فرزندانمان آموزش دهیم.
پرنده گفت:  رسما به وزارت علوم اعلام می‌کنیم در حوزه‌های ایمنی و بهداشت محیط در سطح کشور با کمبود شدید  دانشجو و فارغ‌التحصیلان مواجه هستیم