در راستای گسترش روابط و افزایش صادرات و واردات با کشورهای مختلف، هیات اعزامی ایران در سفر به مغولستان به ریاست معاون صنایع عمومی وزارت صمت با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه مغولستان در دیدار با محمد مهدی برادران […]

در راستای گسترش روابط و افزایش صادرات و واردات با کشورهای مختلف، هیات اعزامی ایران در سفر به مغولستان به ریاست معاون صنایع عمومی وزارت صمت با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه مغولستان در دیدار با محمد مهدی برادران رئیس هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران، با بیان این نکته که این هیات بعد از ۴۰ سال در بالاترین سطح گسترش همکاری ها پا به عرصه گذاشته گفت: امیدواریم سطح روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و مغولستان افزایش یابد.
خانم باتس تسگ باتمونخه نیز ابراز امیدواری کرد علاوه بر حضور در تهران به گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف کمک کند. گفتنی است سه روز مذاکرات فشرده میان طرفین، دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان و نمایندگان وزارت اقتصاد، صنعت و معدن، کشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری و شهردار اولان باتور پایتخت مغولستان از جمله برنامه های این سفر بود.
در ادامه برنامه های هیات اعزامی، امضای سه تفاهم نامه با اتاق بازرگانی اولان باتور که یکی دیگر از اهداف سفر بود، صورت پذیرفت. همچنین در جلسه ای که با شهردار آلپاتو و رئیس حکومت محلی اولان باتور صورت گرفت، مقرر شد بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در پروژه های اقتصادی شهری و ارائه خدمات مهندسی با این منطقه همکاری داشته باشد.
بازدید از کشتارگاه و پیگیری موضوع واردات گوشت به جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با مسئولین ذی ربط نیز از مهمترین موضوعات این سفر بود.