انتخابات، مهر تائید بر جمهوریت نظام عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: انتخابات نماد و نشانه مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است. مردم به وسیله انتخابات در تعیین سرنوشت خود سهیم می‌شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از صاحب نیوز، اصغر منتظرالقائم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری […]

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: انتخابات نماد و نشانه مردم‌سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است. مردم به وسیله انتخابات در تعیین سرنوشت خود سهیم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از صاحب نیوز، اصغر منتظرالقائم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ در خصوص انتخابات گفت: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است؛ فلذا انسان‌ها برای تجلی این حق الهی اختیار داشته، آزاد هستند از این طریق مسیر آینده خود را تعیین کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه انتخاب نماینده اصلح و شایسته منجر به توانمند‌سازی تمدن قوی اسلامی می‌شود ادامه داد: حضور مردم در انتخابات و برگزیدن نماینده شایسته، عالم، آگاه، بابصیرت، شجاع و فداکار و همچنین افرادی که به بلوغ عقیدتی رسیدند؛ زمینه ایجاد حل مشکلات و برطرف کردن معضلات جامعه را فراهم کند.

این استاد دانشگاه افزود: انتخابات جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی است و برای تحقق این مهم و استحکام بخشی به نظام جمهوری اسلامی ایران، نیازمند حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم، به وسیله انتخابات موقعیت نظام از نظر ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… تقویت می‌شود.

منتظرالقائم با تاکید بر ضرورت حضور در انتخابات گفت: انتخاب درست مردم، باعث حفظ هویت ایرانی، و تضمین سلامت آینده جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان و بیگانگان است و همچنین مسیر همواری را برای نظام فراهم می‌سازد.

وی در خصوص شاخصه‌های نماینده اصلح خاطرنشان کرد: نماینده اصلح باید شاخصه‌هایی مانند اشراف به نیازها، مسائل و مشکلات منطقه؛ اشراف به سیاست جهانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه داشته باشد و نسبت به آن‌ها کاملا آگاه باشد و با بصیرت عمل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: نماینده اصلح باید بتواند حق را از باطل تشخیص بدهد و بداند که رفع مشکلات جامعه نیازمند چه قانونی است و بدون جانب‌داری و مطابق با هویت ملی، قانون را به تصویب برساند و همچنین آگاهی‌های پیرامونی او از جهان، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و مسائل نظامی در حد متعالی باشد.

منتظر القائم با بیان اینکه یک نماینده شایسته باید بتواند از مجموعه نخبگانی جامعه بهره ببرد، اذعان داشت: نماینده‌ای شایسته است که توانمندی و شجاعت قانون‌گذاری داشته و بتواند به این واسطه مشکلات مردم از قبیل آینده شغلی و مسائل مهم اقتصادی را حل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان تاکید کرد: نماینده باید توانمندی لازم را به جهت بازرسی و حل مشکلات جامعه را داشته باشد و در مقابل فساد و مدیریت‌های غلط بایستد.