گروهک‌ ضدانقلاب کومله مریم امین‌پور را بعد از شهادت پدرش در حالی که یک پسر دو ساله و یک دختر کوچک به همراه داشت، از خانه بیرون آورد و جلو چشم فرزندانش و مردم روستای ایران‌خواه او را تیرباران کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،کردستان ۵۶۲ شهیده زن را تقدیم […]

گروهک‌ ضدانقلاب کومله مریم امین‌پور را بعد از شهادت پدرش در حالی که یک پسر دو ساله و یک دختر کوچک به همراه داشت، از خانه بیرون آورد و جلو چشم فرزندانش و مردم روستای ایران‌خواه او را تیرباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،کردستان ۵۶۲ شهیده زن را تقدیم انقلاب کرده است که تعدادی از آنان به بدترین شیوه توسط گروهک‌های کومله و دموکرات به شهادت رسیده‌اند.

از ۲۰۰ زن شهیده ترورشده به دست معاندین و گروهک‌های ضدانقلاب، ۷۱ نفر از زنان غیور کردستان هستند که ۱۳ نفر آنان از پیشمرگان مسلمان کُرد بودند.

رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸، کردستان را سرزمین فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش عنوان کردند و قطعا بیان چنین ویژگی‌هایی نحوه شهادت شهیدان این استان و عدم اطلاع‌رسانی و معرفی درست این شهداست.

مریم امین‌پور یکی از شهدای زن کردستان است، وی در سال ۱۳۲۳ هجری شمسی در دامان خانواده‌ای متدین و نسبتاً کم جمعیت در روستای «دولت قلعه» از توابع شهرستان سقز دیده به جهان گشود و به برکت وجودش، کاشانه محقر پدری را روشنایی و طراوت بخشید.

امین‌پور زنی مهربان با عاطفه و متواضع بود و با بریدن تعلق از ظواهر فریبنده دنیایی و پیوستن به معنویات رهاننده فرجام زندگی خود را شهادت قرار داد.

به دلیل نبود امکانات، فقر و محرومیت از بهره تحصیلات محروم ماند و پس از چندی با مردی متدین ازدواج کرد.

مریم امین‌پور از خیل شهیدانی است که مظلومانه به دست پلید جیره‌خواران استعمار شربت گوارای شهادت را نوشید و در سال ۱۳۶۳ در روستای ایران‌خواه از توابع شهرستان سقز شهید شد.اشک در چشمانم حلقه بسته بود، برادرم را به سینه چسبانده بودم، یکی از افراد مسلح گروهک‌ها به رفیقش اشاره کرد و گفت، این دختر را هم بکشید.

بدنم می‌لرزید برای یک لحظه خیلی ترسیدم و گفتم، من که دختر این زن نیستم، خودم هم نمی‌دانم این موضوع چگونه به من الهام شد، اما همین یک جمله کافی بود که رهایم کنند.

سن و سالی نداشتم ولی در حالی که برادر شیرخوارم را در بغل داشتم سخت‌ترین و زجرآورترین صحنه‌های زندگی‌ام را دیدم، ضدانقلاب مادرم را تیرباران کرد و پیکر خونینش را بر زمین رها کردند و رفتند.