رئیس سازمان غذا و دارو،از تامین داروی بیماران هموفیلی خبر داد و گفت: مراحل مطالعه بالینی این دارو در حال انجام است و به محض اتمام این مراحل، شرکت مورد نظر به اندازه نیاز بیش از ۴ ماه بیماران هموفیلی، دارو تولید می کند.

رئیس سازمان غذا و دارو،از تامین داروی بیماران هموفیلی خبر داد و گفت: مراحل مطالعه بالینی این دارو در حال انجام است. و به محض اتمام این مراحل، شرکت مورد نظر به اندازه نیاز بیش از ۴ ماه بیماران، دارو تولید می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران .، سیدحیدر محمدی، گفت. یکی از تولیدکنندگان داخلی داروی بیماران که بخش اعظم فاکتور ۸ نوترکیب را تأمین می‌کرد، با مشکلاتی مواجه شود. و باعث شد تامین دارویی بیماران دچار اختلال شود.

محمدی با عنوان این مطلب که روند تأمین دارو از طریق واردات زمانبر است، ادامه داد: تأمین داروی بیماران از چند مسیر دنبال می‌شود. در حال حاضر تامین دو شکل پلاسمایی و نوترکیب این دارو از مسیر واردات و تولید داخل در حال انجام است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نوع پلاسمایی دارو به شکل وارداتی تأمین می‌شود. افزود: روند افزایش تولید داروی نوترکیب تولید داخلی هنوز به اندازه کافی نبوده است. تا بتواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد، در نتیجه ناچار شدیم از اواخر سال گذشته نسبت به واردات این دارو اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دارو در حال حاضر در دسترس است گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری، واردات داروی نوترکیب را در برنامه خود قرار داده ایم با توجه به پیچیدگی‌های حواله ارزی و نقل و انتقال مالی، شاید این دارو به وفور در دسترس نباشد اما به صورت مدیریت شده بین بیماران توزیع می‌شود.

محمدی همچنین از ورود یک تولید کننده جدید در داخل کشور برای تولید داروی نوترکیب بیماران هموفیلی خبر داد و افزود: مراحل مطالعه بالینی این دارو در حال انجام است و به محض اتمام این مراحل، شرکت مورد نظر به اندازه نیاز بیش از ۴ ماه بیماران هموفیلی، دارو را تولید کرده است که به بازار می آید و می تواند نیاز را مرتفع کند.